سرمایه‌گذاری بزرگترین شرکت نفت و گاز هند در انرژی‌های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری بزرگترین شرکت نفت و گاز هند در انرژی‌های تجدیدپذیر

شرکت اکتشاف نفت و گاز دولتی هند (ONGC)، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز در این کشور، به دنبال افزایش سبد انرژی های تجدیدپذیر خود است و قصد دارد 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های سبز داشته باشد.

آرون کومار سینگ، رئیس ONGC روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به نظر می رسد ONGC تا سال 2030 دارای 10 گیگاوات در مجموعه عملیات خود باشد، در حالی که تا پایان مارس تنها 189 مگاوات بود.

سینگ اضافه کرد: هند تا سال 2040 به رشد تقاضای سوخت‌های فسیلی ادامه خواهد داد، اما در عین حال باید تلاش‌های خود را برای انرژی سبز افزایش دهد.

بلومبرگ در اوایل این ماه به نقل از نهاد حکمرانی برق این کشور گزارش داد علیرغم فشار بر تولید برق بادی و خورشیدی، هند قرار است حداقل تا سال 2030 به شدت به نیروی زغال سنگ متکی باشد.

مطالعه بیشتر: میعانات گازی پارس جنوبی مرکاپتان زدایی شده

وزیر زغال سنگ هند در پایان سال 2022 گفت که این کشور قصد ندارد به این زودی زغال سنگ را از ترکیب انرژی خود حذف کند. پرالهاد جوشی خطاب به یک کمیته پارلمانی گفت که زغال سنگ حداقل تا سال 2040 به نقش مهمی در هند ادامه خواهد داد و تقاضا برای آن در هند هنوز  به اوج خود نرسیده است.

ONGC آخرین شرکت بزرگ انرژی در هند است که متعهد به سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر است.

اوایل سال گذشته، شرکت رلاینس (صنایع مخابرات هند) اعلام کرد که در 15 سال آینده بالغ بر 76 میلیارد دلار در پروژه های انرژی سبز در هند سرمایه گذاری خواهد کرد. Reliance Industries سال قبل اعلام کرده بود که خود را برای سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلار در مدت سه سال در یک واحد تجاری جدید که ماژول خورشیدی، ذخیره سازی باتری، الکترولیز و کارخانه های سلول سوختی را می سازد، متعهد خواهد بود.

همچنین در مارس نیز، شرکت هندی اویل، بزرگترین پالایشگاه و خرده‌فروش سوخت کشور، گفت که تمام کسب‌وکارهای انرژی سبز خود را با هدف تقویت بخش انرژی پاک خود در یک مجموعۀ درون سازمانی ادغام می‌کند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *