استقرار سیستم‌های مدیریت

QMS HSE IMS

موفقیت شرکت پتروپالایش نیک یزد در استقرار سیستم‌های مدیریت QMS , HSE , IMS

شرکت پترو پالایش نیک یزد، توسعه یک جانبه اقتصادی و افزایش سود، بدون در نظر گرفتن پیامدهای منفی زیست محیطی و اجتماعی آن را صحیح ندانسته و معتقد و متعهد به توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن است.

در این راستا شرکت تلاش نموده تا از راه‌حل‌هایی که بتواند از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، آلودگی محیطی، بی عدالتی و پایین آمدن کیفیت زندگی کارکنان، کیفیت پایین محصولات و کاهش رضایتمندی مشتریان جلوگیری کند، را به کار ببندد.

از جمله این راه‌حل‌ها که از اصول اساسی توسعه پایدار است، استقرار سیستم‌های مدیریتی HSE و IMS و QMS بوده که شرکت پتروپالایش نیک یزد جهت پیاده‌سازی آن اقدام نموده و در واقع از جمله عواملی که این شرکت را به یک برند معتبر در حوزه فرآورده‌های نفتی و اولین انتخاب مشتریان، تأمین‌کنندگان و کارمندان تبدیل کرده است، سرمایه‌گذاری روی استاندارد کردن روش‌های اجرایی و تطابق با قوانین و سازگاری با هنجارهای رفتاری بین‌المللی بوده است.

گواهینامه IMS و HSE هر دو از گواهینامه‌های ترکیبی هستند به این معنی که سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) شامل ایزو ۹۰۰۱ ، ۱۴۰۰۱ و ۴۵۰۰۱ بوده و استاندارد HSE-MS شامل ۲ گواهینامه‌ی ایزو ۱۴۰۰۱ و ۴۵۰۰۱ می‌باشد. ارتباط بین HSE و مجموعه قوانین ISO یک مؤلفه دوسویه است و یک سازمان بدون استقرار نظام HSE قادر به پیاده کردن مجموعه استانداردها نخواهد بود. از طرفی مجموعه استاندارد ISO باعث یکپارچه شدن مدیریت HSE و قابل ارزیابی شدن این مجموعه خواهد گردید.

آخرین نسخه این گواهینمامه‌ها به شرح زیر می‌باشد که شرکت پترو پالایش نیک یزد موفق به کسب هر سه گواهینامه گردیده است:

ISO 45001:2018

ISO 14001:2015

ISO 9001:2015

این گواهینامه‌ها توسط IAF (انجمن بین المللی اعتباردهی) اعتبار دهی شده است و توسط مرجع CB(Certificate Body) شرکت tuv اتریش که دارای بالاترین سطح اعتباری صدور گواهینامه می‌باشد، صادر شده است و این اطمینان را به مشتریان و ذی‌نفعان ما می‌دهد که گواهینامه‌های دریافتی ما دارای اعتبار بین المللی است.

اخذ گواهینامه ISO 9001:2015

ISO 9001 ، استاندارد بین‌المللی برای سیستم‌های مدیریت کیفیت(QMS) می‌باشد. این استاندارد یکی از شاخص‌های استاندارد سازی نحوه مدیریت سازمان‌ها در سطح جهانی بوده که تمامی فرآیندهای سازمان از ابتدا تا انتها را تحت کنترل و بازرسی قرار می‌دهد و مجموعه‌ای از قوانین داخلی را تنظیم می‌کند که بر پایه چگونگی ایجاد و ارائه محصول یا خدمات به مشتریان حاکم است، بنابراین مشتریان می‌توانند اطمینان حاصل نمایند محصولات شرکت‌هایی که این سیستم در آن فعال است دارای کیفیت تایید شده است.

هدف شرکت پتروپالایش نیک یزد از پیاده‌سازی استاندارد ۹۰۰۱ این است که متعهد می‌شود محصولی تولید کند که ثبات کیفیت داشته باشد و این اطمینان را به مشتری می‌دهد که تمامی فرایندها از مواد اولیه گرفته تا فرآیند تولید بر اساس دستورالعمل‌های تعریف شده، تایید شده و مشخص صورت می‌گیرد و بنابراین موجب ایجاد ساماندهی کیفی در روند تولیدات شده و مانع از انجام سلیقه‌ای در امور می‌شود.

و در صورتی که نیاز به بهبود در فرآیندها باشد پیش از هر اقدامی دستورالعمل‌های قدیمی مورد ویرایش قرار گرفته و دستورالعمل و روش اجرایی جدید مورد تایید، تصویب و اجرا قرار می‌گیرند.

اخذ گواهینامه ISO 14001:2015

یکی از مهترین ارکان توسعه پایدار، داشتن رویکرد سیستماتیک به مدیریت زیست محیطی و مسئولیت‌پذیری در قبال خطرات مرتبط با محیط زیست ،آب و هوا، خاک، منابع طبیعی، گیاهان، جانوران و انسان‌ها می‌باشد.

جهت تحقق این هدف، شرکت پتروپالایش نیک یزد اقدام به دریافت ایزو ۱۴۰۰۱ نمود. هدف از این استاندارد بین‌المللی ارائه یک چهارچوب به سازمان برای حفاظت از محیط زیست بوده و الزاماتی را مشخص می‌کند تا سازمان قادر باشد به نتایج مورد نظری که برای مدیریت زیست محیطی‌اش تعیین می‌کند، دست یابد.

از دیگر اقدامات مهمی که شرکت در زمینه حفاظت محیط زیست انجام داده است، دریافت گواهی حق اختراع واحد تبدیل مرکاپتان و تأسیس آن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بوده است.

گوگرد مرکاپتان موجود در میعانات گازی بوی نامطبوعی داشته و به هنگام حمل زمینی مشکلات زیست محیطی به وجود می‌آورد. شرکت پتروپالایش نیک یزد توانست با احداث این واحد و تبدیل مرکاپتان و حذف بوی نامطبوع خوراک، از محیط زیست طبیعی و انسانی محافظت نماید.

اخذ گواهینامه ISO 45001:2018

مهمترین سرمایه پترو پالایش نیک یزد نیروی انسانی آن می باشد و در همه حال قبل از انجام کار، جان نیروی انسانی مهمترین فاکتور بوده و خود را ملزم به رعایت نکات ایمنی می داند. چرا که معتقد است زمانی به پیشرفت و برتری می رسد که بتواند محیطی ایمن و سالم برای کارکنان خود فراهم آورد.

این شرکت برای پیاده سازی بهداشت کار و ایجاد بستری مناسب برای بهبود بهره وری و تعالی سازمانی اقدام به پیاده سازی استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ نمود . این استاندارد برای پیشگیری از وقوع حوادث، آسیب ها و حفاظت کارکنان و ذینفعان طراحی شده است که اخذ آن موفقیت بسیار مهمی برای شرکت بود. زیرا این استاندارد یک معیار واحد و بین المللی برای مدیریت سلامت و ایمنی شغلی است.

اما مهمتر از دریافت گواهینامه HSE آموزش کارکنان در مورد بهداشت و ایمنی مطابق با استانداردهای HSE بود که در این راستا شرکت پتروپالایش نیک یزد واحد HSE-MS را تاسیس نمود. این واحد از متخصصان ایمنی فنی که قدرت ارزیابی خطرات و ریسک های احتمالی را دارند تشکیل شده و به طور مستمر برای کارکنان کلاس های آموزشی در زمینه مسائل مختلف HSE جهت کلیه نفرات ستادی و عملیاتی برگزار می کنند.

Petropolish Nik Yazd website All intellectual rights of this site It belongs to Nik Yazd petroleum refining Company
طراحی توسط تیم نیک لینک