صادرات دریایی دیزل روسیه کاهش یافت

صادرات دریایی دیزل روسیه کاهش یافت

داده‌های جدید Refinitiv Eikon روز جمعه نشان داد که صادرات دیزل روسیه از طریق دریا در ماه می 21 درصد نسبت به سطح آوریل کاهش یافت و به 3.1 میلیون تن رسید. تعمیرات پالایشگاهی و افزایش تقاضای داخلی بعنوان مهمترین عوامل کاهش حجم صادرات برشمرده شدند.

روسیه در ماه می تقریباً 5 میلیون تن ظرفیت پالایشی را به دلیل تمدید تعمیرات چندین پالایشگاه متوقف کرد. بارگیری به تمام مقاصد اعلام شده کاهش یافته و بیش از 3.1 میلیون تن به ترکیه و برزیل رفته و آفریقا نیز 500 هزار تن دریافت کرده است. رویترز اضافه کرد حدود 200 هزار تن دیزل بارگیری شده از روسیه در ماه می، مقصد مشخصی ندارد. همچنین 325 هزار تن برای بارگیری STS در نزدیکی کالاماتا بدون مقصد اعلام شده مقصد بود. تاجران به رویترز گفتند که این محموله ها احتمالاً به سمت آسیا یا خاورمیانه میرود.

مطالعه بیشتر: شماره-۲۳ / هفته دوم اردیبهشت/ ۱۴۰۲

عربستان و امارات، متحدان سنتی خاورمیانه ای امریکا، از واردات، ذخیره سازی، تجارت یا صادرات مجدد سوخت روسیه با وجود تلاش های آمریکا برای دور زدن تحریم های غرب ابایی ندارند.

ذخایر گازوئیل در آسیا پس از ممنوعیت واردات گازوئیل توسط اتحادیه اروپا که در 5 فوریه اجرایی شد، افزایش یافت و پالایشگاه های آسیایی اکنون مجبور به رقابت با روسیه برای صدور دیزل به آفریقا شده اند.

بر اساس برآوردهای رویترز، در ماه مارس، ذخایر بنزین در مرکز سنگاپور به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید. در همین حال، اروپا به واردات بیشتر گازوئیل از خاورمیانه و آسیا ادامه می دهد تا از فقدان بشکه های روسیه را جبران کند که پیش از اعمال تحریم های 5 فوریه، حدود 600 هزار بشکه در روز وارد می‌کرد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *