بانک جهانی: قیمتهای انرژی در ۲۰۲۳ کاهشی خواهند بود.

بانک جهانی: قیمتهای انرژی در ۲۰۲۳ کاهشی خواهند بود.

بانک جهانی پیش بینی کرده است که قیمت انرژی در سال 2023 پس از افزایش 60 درصدی در سال جاری، 11 درصد کاهش خواهد یافت. بانک جهانی در جدیدترین چشم انداز بازار کالا پیش بینی کرد که نفت خام برنت در سال 2023 به طور متوسط ​​92 دلار در هر بشکه خواهد بود و سپس به 80 دلار در سال 2024 کاهش می یابد – که البته هنوز بسیار بالاتر از میانگین پنج ساله 60 دلار است.

به گفته این بانک، هم قیمت گاز طبیعی و هم قیمت زغال سنگ در سال 2023 از بالاترین رکورد در سال 2022 کاهش می یابد، اما انتظار می رود قیمت گاز طبیعی ایالات متحده و زغال سنگ استرالیا تا سال 2024 دو برابر میانگین آنها در پنج سال گذشته باشد. در همین حال، قیمت گازطبیعی اروپا نیز می تواند تقریبا چهار برابر میانگین خودش باشد.

بیشتر بخوانید:  وایت اسپریت چیست و چه کاربردی را دارد؟

بانک جهانی همچنین پیش‌بینی کرد که صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا بر فرآورده‌های نفتی روسیه، همراه با محدودیت‌های بیمه و کشتیرانی که قرار است از 5 دسامبر اجرایی شود، می‌تواند تا 2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها با گزارش تحقیقاتی اخیر موسسه مطالعاتی Moody مطابقت دارند.

بر اساس این گزارش، درآمد بخش صنعت دنیا به طور کلی در سال 2023 تثبیت خواهد شد، اما کمتر از سطوحی خواهد بود که در اوج دیده شده است. تحلیلگران خاطرنشان می کنند که قیمت کالاها نسبت به سطوح بسیار بالای اولیه در سال 2022 کاهش یافته است، اما پیش بینی کرده اند که قیمت ها احتمالاً تا سال 2023 به صورت سیکلی قوی باقی می مانند.

مودی تخمین می زند که EBITDA بخش انرژی امریکا برای سال 2022 به 623 میلیارد دلار خواهد رسید اما در سال 2023 به 585 میلیارد دلار کاهش می یابد. در همین حال، تقاضای صادرات قوی برای LNG ایالات متحده به حمایت از قیمت بالای گاز طبیعی ادامه خواهد داد.
(EBIDTA: درآمد پیش از کسر بهره، مالیات و استهلاک)

همچنین یکی از ویژگی‌های برجسته آن گزارش اینست که تحلیلگران در مورد بخش خدمات میدان نفتی (OFS) بسیار خوش‌بین هستند.

تحلیلگران نوشتند: «افزایش تقاضا برای خدمات میدان نفتی (OFS) در بحبوحه رشد فعالیت‌های حفاری و تکمیل، به افزایش قدرت قیمت‌گذاری ادامه می‌دهد و از رشد درآمد شرکت‌های OFS حمایت می‌کند».

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *