پالایشگاه‌های چینی؛ تشنه ذخیره نفت‌خام

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت های چینی در هفته گذشته حداقل 10 میلیون بشکه نفت خام خریداری کرده که عمدتاً از خاورمیانه، غرب آفریقا و برزیل بوده و نشان می دهد وضعیت تقاضا به سمت بهتر شدن تغییر کرده است.

یکی از دلایل اصلی این خوش بینی تقاضا، کمبود جهانی دیزل است. کاهش ظرفیت پالایش جهانی، به ویژه در اروپا و ایالات متحده، عرضه سوخت را محدود کرده و اکنون سیگنال‌های هشداردهنده‌ای را در دو سوی اقیانوس اطلس صادر کرده است.

چین یکی از معدود کشورهای جهان است که به اندازه کافی ظرفیت پالایشی برای افزایش تولید دیزل دارد.بیشتر

بخوانید:  کاربرد کاتالیست در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها

با این حال، سهمیه‌های صادرات سوخت در چین در سال جاری به طور قابل توجهی کمتر از سال گذشته است، که نشان می‌دهد عرضه دیزل چین می‌تواند تأثیر محدودی بر بازار دیزل داشته باشد.

با این حال، افزایش خرید از چین همواره عاملی برای قیمت نفت صعودی است و این دفعه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. موسسه تحلیلی FGE، افزایش بسیار قوی در واردات نفت چین را در پایان سال جاری و آغاز سال آینده پیش‌بینی می‌کند. FGE انتظار دارد چین نرخ روزانه واردات نفت خام را در ماه فوریه به 11.5 میلیون بشکه برساند.

همچنین FGE گفت که این افزایش توسط پالایشگاه های مستقل انجام خواهد شد و افزود که آنها احتمالاً نفت روسیه و ایران بیشتری خریداری خواهند کرد. با این حال، شرکت‌های بزرگ انرژی دولتی نیز خرید نفت خام خود را در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌دهند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *