ادنوک تا سال 2045 هدف “انتشار خالص صفر” را پیشبینی میکند

ادنوک تا سال 2045 هدف "انتشار خالص صفر" را پیشبینی میکند

شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) هدف خود را برای انتشار خالص صفر (Net-Zero Emission) تا سال 2045 پیشبینی کرده که هدف قبلی 2050 بود. همچنین به اولین شرکت نفتی تبدیل می‌شود که متعهد به صفر خالص در سال 2045 است. ادنوک همچنین متعهد شد که تا سال 2030 انتشار گاز متان را به صفر برساند.
این اهداف جدید در حالیست که امارات در حال آماده شدن برای میزبانی اجلاس آب و هوای COP28 در اواخر سال جاری است. رئیس دوره ای اجلاس COP28، مدیر عامل این شرکت، سلطان احمد الجابر است.

ادنوک در حال تسریع برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید نفت خود از 4 به 5 میلیون بشکه در روز است، اما از طرفی نیز به دنبال کربن زدایی بخشی از فعالیت‌های خود با استفاده از شبکۀ انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق هسته ایست.
در اوایل این ماه، الجابر گفت “صنعت نفت و گاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تسریع حرکت به سمت راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر باید نقش خود را تقویت کند. کاهش تدریجی سوخت‌های فسیلی ضروری است. اما نمیتواند غیرمسئولانه باشد.”
انتخاب الجابر برای ریاست اجلاس آب و هوای COP28 در دبی، با توجه به اینکه او مدیر شرکتیست که تقریباً تمام نفت امارات را تولید میکند، و یکی از اعضای اوپک و صادرکننده بزرگ نفت خام است، بحث برانگیز تلقی شد.

برای مطالعه مقالات و یا اخبار دیگر و حتی بررسی محصولات ما میتوانید به صفحه اصلی پتروپالایش نیک یزد مراجعه کنید.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *