پیش‌بینی گلدمن ساکس از افزایش قیمت نفت

گلدمن ساکس: بعلت تقاضای بالا و کاهش عرضه که منجر به کسری شدید بازار خواهد شد، قیمت نفت قرار است در پایان سال از 80 دلار به 86 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

دان استرویون، رئیس تحقیقات نفت گلدمن ساکس، روز دوشنبه در مصاحبه ای با CNBC گفت: «ما انتظار داریم با کسری قابل توجهی در نیمه دوم سال و تقریباً 2 میلیون بشکه در روز بدلیل رسیدن تقاضا به بالاترین حد، مواجه شویم».

در حالی که تقاضا برای تابستان امسال به بالاترین حد خود رسیده، عرضه در حال کاهش است. کاهش تولید و صادرات از اوپک و اوپک پلاس، و کاهش رشد تولید نفت ایالات متحده نیز در کسری بودجه بزرگ در سه ماهه سوم امسال نقش خواهند داشت.

بر اساس گزارش گلدمن استرویون، “ما انتظار داریم که رشد عرضه نفت امریکا به میزان قابل توجهی، شاید 200 هزار بشکه در روز، کاهش یابد.”

بر اساس آخرین داده های شرکت بزرگ خدمات نفتی، بیکر هیوز، تعداد کل دکل های حفاری ایالات متحده در هفته گذشته به 669 کاهش یافت. بیکر هیوز تاکنون بیش از 100 دکل حفاری فعال را از دست داده است. تعداد دکل های هفته گذشته نیز 406 دکل کمتر از تعداد دکل ها در ابتدای سال 2019، قبل از همه گیری کروناست.

همچنین هفته گذشته، غول های خدمات نفتی مانند هالیبرتون و بیکر هیوز، هر دو از تقاضای کمتری برای حفاری در بازار آمریکای شمالی خبر دادند.

در عین حال، شواهد محکمی مبنی بر کاهش عرضه اوپک پلاس نیز وجود دارد. صادرات نفت خام روسیه برای دومین هفته متوالی نشانه هایی از کاهش را بروز داده و برآورد می شود که در چهار هفته منتهی به 16 ژوئیه (تیر ماه) به پایین ترین حد در 6 ماه گذشته رسیده باشد. روسیه در حال آماده شدن برای کاهش 500 هزار بشکه ای در آگوست است.

صادرات نفت سعودیها نیز شروع به کاهش کرده و برای اولین بار پس از چند ماه به زیر 7 میلیون بشکه در روز در ماه مِی رسیده است. میزان محموله‌های نفت خام از بزرگترین صادرکننده جهان ممکن است بیشتر کاهش یابد چرا که این کشور در حال کاهش تولید خود به میزان 1 میلیون بشکه در روز در آگوست است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *