نظرسنجی پلتس: تولید نفت اوپک پلاس در پایین‌ترین حد دو سال گذشته

جدیدترین نظرسنجی پلتس که توسط مؤسسۀ S&P Global Commodity Insights منتشر شد، نشان میدهد که اعضای اوپک پلاس پس از کاهش یک‌جانبه تولید نفت عربستان به میزان یک میلیون بشکه در روز، در جولای شاهد کاهش تولید «دسته جمعی» نفت خود به پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر بودند.

تولید نفت اوپک از هر 13 عضو در ماه جولای به 27.34 میلیون بشکه در روز رسید که 890 هزار بشکه نسبت به ژوئن کاهش داشت. بر اساس این نظرسنجی، تولید متحدان غیراوپک 13.06 میلیون بود که در مقیاس ماهانه ثابت بود. تولید جولای اوپک پلاس نیز با ثبت 40.40 میلیون بشکه، 940 هزار بشکه نسبت به ژوئن کاهش یافت. طبق این نظرسنجی، تولید ماه گذشتۀ این گروه کمترین میزان از آگوست 2021 بود.

همچنین بدلیل کاهش داوطلبانه یک جانبه، تولید نفت عربستان به 9.05 میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین سطح از ژوئن 2021، و کمتر از تولید فعلی روسیه است.

از سوی دیگر، تولید بالاتر در ایران و ونزوئلا، هر دو تحت تحریم، اندکی کاهش تولید عربستان را جبران کرده است. البته ایران و ونزوئلا جزوی از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نیستند.

انتظار می‌رود تولید اوپک و اوپک پلاس حداقل برای ماه جاری و آینده پایین بماند؛ چرا که عربستان هفته گذشته کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای خود را تا سپتامبر تمدید کرد و افزود که این کاهش می‌تواند تمدید و یا عمیق‌تر شود. روسیه نیز به نوبه خود، پس از کاهش 500 هزار بشکه ای صادرات در آگوست، اعلام کرد که این مقدار را در سپتامبر 300 هزار بشکه دیگر کاهش خواهد داد.

برای مطالعه مقالات و اخبار بیشتر و یا مشاهده محصولات ما به صفحه اصلی پتروپالایش نیک یزد مراجعه کنید.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *