ورود اولین کشتی حفاری به لبنان برای اکتشاف گاز

گروه انرژی فرانسوی توتال اولین دکل حفاری اکتشافی را در دریای مدیترانه، سواحل لبنان، در نزدیکی مرز اسرائیل راه اندازی کرده است. لبنان علیرغم کمبود نقدینگی امیدوار است که با فروش گاز در آینده بتواند از بحران مالی عمیق خود خارج شود. ارز محلی این کشور بیش از 98 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

توتال در بیانیه ای گفت: «ورود این تجهیزات گام مهمی در آماده سازی حفاری چاه اکتشافی در بلوک 9 است که در پایان آگوست 2023 آغاز خواهد شد. توتال رهبری کنسرسیومی از شرکت‌های Eni و قطر انرژی را بر عهده دارد که روی این پروژه فراساحلی کار می‌کنند.

عملیات حفاری پس از توافق مهمی با میانجیگری ایالات متحده در سال گذشته انجام شد که بر اساس آن لبنان و اسرائیل برای اولین بار مرز دریایی ایجاد کردند. در ماه مِی، ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان گفت که آنها امیدوارند تا پایان سال جاری مشخص کنند که آیا بلوک اکتشافی دارای ذخایر گاز قابل بازیافت است یا خیر.

استان لِوانت، محل میدان گاز طبیعی غول پیکر «لِویاتان»، در مرزهای دریایی اسرائیل، لبنان، فلسطین و قبرس قرار دارد. لویاتان با 22.9 تریلیون فوت مکعب گاز قابل بازیافت، بزرگترین مخزن گاز طبیعی در دریای مدیترانه است. این میدان 330 کیلومتر مربعی در دسامبر 2010 توسط «نیومِد انرژی، شورون، و ریشو اویل» کشف، و تحت تملیک قرار گرفت.

برای مطالعه اخبار و مقالات بیشتر یا بررسی محصولات ما به صفحه اصلی پتروپالایش نیک یزد مراجعه کنید.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *