عربستان، قیمت نفت سبک را برای آسیا افزایش می‌دهد

عربستان، قیمت نفت سبک را برای آسیا افزایش می‌دهد

عربستان پس از اعلام رسمی در 4 ژوئن مبنی بر تمدید کاهش تولید اوپک پلاس تا سال 2024، قیمت رسمی فروش (OSP) برای سبک عربی (Arab Light) به مقاصد آسیایی را از 0.45 به 3 دلار در هر بشکه در ماه جولای افزایش داد. همچنین برای شمال غربی اروپا با پریمیوم 3 دلار نسبت به Ice Brent Settlement، و برای ایالات متحده با پریمیوم 7.15 دلار در هر بشکه نسبت به ASCI تعیین کرده است.

روز یکشنبه، تولیدکنندگان اوپک پلاس تصمیم گرفتند کاهش فعلی را تا پایان سال 2024 حفظ کنند. عربستان، بزرگترین تولیدکننده اوپک، گفت که به طور داوطلبانه تولید خود را یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای کاهش می دهد و به حدود 9 میلیون بشکه در روز می رساند.

مطالعه بیشتر: شماره-۲۳ / هفته دوم اردیبهشت/ ۱۴۰۲

امارات نیز اجازه داشت تولید خود را حدود 200 هزار بشکه در روز افزایش دهد. از سوی دیگر، کشورهایی چون نیجریه و آنگولا سهمیه تولید خود را تعدیل کردند. اینها کشورهایی بودند که به دلایل مختلف نتوانستند در حد سهمیه تعیین شده خود تولید کنند.

قیمت نفت پس از اعلام این خبر با افزایش 2 دلاری واکنش نشان داد و برنت در دوشنبه با 1.34 درصد افزایش، کار خود را در این هفته آغاز کرد.

عربستان از ابتدای سال جاری تاکنون چندین بار قیمت نفتی را که به خریداران آسیایی می فروشد کاهش داده تا سهم بازار منطقه ای را که بطور گسترده مشتری روسیه شده است، بازیابی کند.

در ماه آوریل، آرامکو قیمت نفت عرب لایت را 0.25 دلار به ازای هر بشکه کاهش داد و آن را به 2.55 دلار به ازای هر بشکه شاخص دوبی/عمان رساند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *