افزایش 37 درصدی صادرات بنزین روسیه در سال جاری

افزایش ۳۷ درصدی صادرات بنزین روسیه در سال جاری

روزنامه روسی کومرسانت روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که علیرغم تحریم های غرب، شرکت های نفتی روسیه صادرات بنزین خود را بین ژانویه تا مِی امسال 37 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دادند. وزارت انرژی روسیه ماه گذشته از شرکت های نفتی خواسته تا صادرات خود را کاهش دهند تا عرضه در بازار داخلی قوت گیرد.

به گزارش کومرسانت، پس از افزایش شدید قیمت عمده فروشی بنزین در ماه می و توصیه های وزارت انرژی به شرکت های نفتی برای محدود کردن صادرات، صادرات روزانه بنزین روسیه در شش روز اول ژوئن چهار برابر کمتر از سطح پایان ماه می بود.

روسیه گزارش داده‌های رسمی در مورد تولید و صادرات نفت را متوقف کرده و این امر باعث ناامیدی شرکای خود در اوپک پلاس شده است؛ چرا که رهبر این گروه یعنی عربستان ظاهراً به دنبال افزایش قیمت نفت به حداقل 80 دلار در هر بشکه است.

بیشتر بخوانید: روزهای خوش نفت شیل به پایان می‌رسد؟

پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه از طریق دریا، این کشور صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی خود را تغییر داده و حجم فزاینده ای از سوخت را به مشتریان آفریقایی فرستاده است. بر اساس داده های Refinitiv به نقل از رویترز، صادرات بنزین روسیه در سه ماهه اول سال 2023، 1.9 میلیون تن برآورد شد که در مقایسه با 1.3 میلیون تن صادرات در مدت مشابه سال قبل، افزایش داشت.

تغییر تجاری در جریان نفت روسیه همچنین به نفع متحدان خاورمیانه‌ای مسکو در پیمان اوپک پلاس نیز بوده است؛ زیرا بزرگترین تولیدکنندگان نفت خلیج فارس، یعنی عربستان و امارات، میتوانند سوخت روسیه را با قیمت‌های تخفیفی خریداری کنند.

برای مطالعه اخبار یا مقالات دیگر و بررسی محصولات ما به صفحه اصلی سایت پتروپالایش نیک یزد مراجعه کنید.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *