عربستان و چین بر اهمیت عرضه پایدار نفت تاکید کردند

عربستان و چین بر اهمیت عرضه پایدار نفت تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری ملی عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان و بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، چین، روز جمعه به طور مشترک بر اهمیت عرضه طولانی مدت و پایدار نفت خام به بازار تاکید کردند.

به گفته آژانس دولتی عربستان، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان این کشور و ژانگ جیانهوا، مدیر اداره ملی انرژی چین (NEA) نیز توافق کرده‌اند که به همکاری خود برای ثبات بازار جهانی نفت خام ادامه دهند.

عربستان سعودی پس از توافق با سایر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت خام به میزان 2 میلیون بشکه در روز از نوامبر، اکنون در یک وضعیت حساس با بزرگترین خریداران آسیایی خود یعنی چین و هند، برای اطمینان از ” پایداری بازار”، قرار گرفته است.

یک روز پس از اعلام کاهش تولید ائتلاف اوپک، عربستان قیمت رسمی فروش نوامبر نفت سبک خود (Arab Light) برای آسیا را نسبت به اکتبر بدون تغییر گذاشت. این موضوع، بر خلاف انتظارات پالایشگاه‌ها و تحلیلگران بود که در پاسخ به نشانه‌هایی از بهبود تقاضای نفت در چین تصور کرده بودند.

در همین حال، ایالات متحده همچنان به انتقاد از عربستان و اوپک به دلیل تصمیم “کوته فکرانه” و “اشتباه” برای کاهش عرضه ادامه داده است.

باربارا لیف، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاورمیانه، این هفته گفت: تصمیم اوپک در “بدترین زمان ممکن” گرفته شد و تاثیر گسترده ای بر اقتصاد و تورم خواهد گذاشت. ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد تصمیم عربستان همراه با روسیه برای سوق دادن اوپک به سمت کاهش بزرگ تولید نفت، پیامدهایی برای عربستان خواهد داشت.

از زمانی که ایالات متحده شروع به انتقاد از اقدام اوپک کرد، چندین تولیدکننده اوپک از تصمیم این گروه برای کاهش تولید دفاع کرده و گفتند این تصمیم برآمده از تحلیلهای فنی ست و به هیچ وجه ریشه سیاسی ندارد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *