LNG امریکا، بجای مصرف داخلی سر از اروپا در آورده است

LNG امریکا، بجای مصرف داخلی سر از اروپا در آورده است

جریان گاز طبیعی به تاسیسات تولید LNG در سواحل جنوبی امریکا، از ابتدای اکتبر رو به کاهش بوده که احتمالا نشان دهنده اختلال در تولید LNG ناشی از تعمیر و نگهداریست. تاسیسات Cove Point LNG تحت تعمیر و نگهداری منظم بوده و همچنین تاسیسات Freeport LNG نیز پس از انفجار ماه ژوئن بسته باقی مانده است. این وضعیت احتمالاً به زودی تغییر کند زیرا انتظار می‌رود که Cove Point به عملکرد عادی بازگردد و Freeport نیز در حال آماده‌سازی برای از سرگیری عملیات عادیست.

داده‌های Refnitiv به نقل از Investing.com نشان می‌دهد که میانگین حجم روزانه جریان گاز از میادین گازی ایالات متحده به تاسیسات مایع‌سازی در جنوب، ۱۱.۱ میلیارد فوت مکعب بوده است.

این میزان گاز، از 11.5 میلیارد فوت مکعب در ماه سپتامبر کاهش یافته و نیز از رکورد 12.9 میلیارد فوت مکعبی که در ماه مارس ثبت شده بود، بسیار کمتر است که دلیل آن افزایش تقاضا برای LNG امریکا از جانب اروپاست.

این تقاضا همچنان قویست و با اختلاف، قیمت را به اندازه کافی بالا نگه می دارد تا انگیزه صادراتی ایجاد کند. با این حال، تولیدکنندگان LNG به محدودیت های ظرفیت خود نزدیک شده اند اما بعید است که تقاضا برای محصول آنها به این زودی کم شود.

در واقع، این هفته رسانه‌ها گزارش دادند که حامل‌های LNG پایانه‌های واردات اسپانیا را مسدود کرده اند زیرا تعداد کشتی‌ها بیشتر از نقاط تخلیه است؛ آن هم در اسپانیایی که بیشترین ظرفیت واردات LNG را داراست.

با این حال، با افزایش تقاضا برای LNG ایالات متحده از جانب بازارهای بین المللی، قیمت گاز داخلی امریکا نیز افزایش می یابد و نگرانی در مورد مقرون به صرفه بودن انرژی در مناطقی از این کشور که نیاز به گرمایش دارند، ایجاد می کند.

در اوایل این هفته، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال ایالات متحده اعلام کرد که انتظار دارد قیمت گاز طبیعی در زمستان امسال بالاتر از میانگین سال‌های اخیر باشد، که همه اینها به دلیل صادرات بیشتر است.

موسسه مطالعاتی FERC گفته است پیش‌بینی‌ها نشان میدهد که ادامه رشد صادرات LNG، فشار بیشتری بر قیمت گاز طبیعی در زمستان برای مصارف داخلی امریکا وارد کند.

FERC میانگین قیمت هنری هاب را برای امسال 6.82 دلار (MMBTU) پیش‌بینی کرده است که 30 درصد بیشتر از میانگین سال گذشته خواهد بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *