رشد اقتصادی چین؛ امیدی تازه بر بهبود تقاضای نفت

رشد اقتصادی چین؛ امیدی تازه بر بهبود تقاضای نفت

چین رشد اقتصادی 3.9 درصدی را برای سه ماهه سوم سال گزارش کرد که بالاتر از انتظار تحلیلگران بوده و ممکن است با توجه به بهبود تقاضا، خوش بینی جدیدی را به بازارهای نفت تزریق کند.

قرنطینه‌های کووید و سایر محدودیت‌ها در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت، یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های قیمت نفت بوده است. تاثیر این محدودیت‌ها بر فعالیت‌های تجاری و تقاضای سوخت به وضوح منفی بوده، اما با این حال آخرین داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که آن‌قدر که تصور میشد، شدید نبوده است.

سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی درباره این خبر خاطرنشان کرد رقم رشد سه‌ماهه سوم کمتر از هدف 5.5 درصدی دولت باقی مانده اما نسبت به سه ماهه دوم که رشد تولید ناخالص داخلی 0.4 درصد بود، بهبود قابل توجهی داشت.

تقاضای چین از نزدیک توسط بازیگران بازار نفت رصد شده و به یکی از معدود عوامل نوسان قیمت تبدیل شده است. اگرچه نباید فراموش کرد که ترس از رکود جهانی همچنان قویست.

با این حال، سیاست‌های کووید پکن ابهامات زیادی را در چشم‌انداز اقتصادی این کشور ایجاد کرده است. این سیاست‌ها از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌ها در جهان بوده و باعث کاهش رشد اقتصادی شده‌اند که البته برخی انتظار دارند تا مدتی باقی بماند.

رشد اقتصادی امسال چین حدود 2 درصد، و بسیار کمتر از میانگین سالانه 6 درصدی است که چین در ده سال گذشته حفظ کرده. و رشد اقتصادی کندتر، به معنای بهبود کم‌جان تقاضای نفت است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *