روسیه نفت خام را تحت مکانیسم سقف قیمت به هند می‌فرستد

روسیه نفت خام را تحت مکانیسم سقف قیمت به هند می‌فرستد

فایننشال تایمز روز جمعه با استناد به تجزیه و تحلیل خود از داده های بیمه و حمل و نقل گزارش داد روسیه نفت خام را با نفتکش های بیمه شده توسط شرکت های غربی به هند ارسال می کند. این خبر نشان از آن دارد که روسیه عرضه نفت خام تحت مکانیسم سقف 60 دلار را قطع نمی کند.

بیشتر بخوانید: ریفرمینگ چیست؟

بر اساس تجزیه و تحلیل فایننشال تایمز بر روی داده های باری از Kpler، حداقل هفت کشتی با نفت روسیه از 5 دسامبر بارگیری شده و توسط شرکت های غربی بیمه شده اند. به گفته این روزنامه، این نفتکش ها 5 میلیون بشکه نفت خام را از بنادر بالتیک روسیه در مسیر پالایشگاه های هند حمل کرده اند.

اپراتور یکی از نفتکش ها بنام Ruby Phoenix، به فایننشال تایمز گفت: “ما از طرف همتایان خود گواهی لازم مبنی بر مطابقت محموله مورد نظر با مقررات سقف قیمت را داریم.”

این بدان معنیست که پالایشگاه های هندی مراقب هستند و همچنان نفتکش های غربی بیمه شده را بر نفت ارزان روسیه ترجیح می دهند. از سوی دیگر، این فروش محموله به هند نشان می دهد که علیرغم تعهدات ممنوعیت فروش تحت مکانیسم سقف قیمت، روسیه حداقل در اکثر تجارت ها از آن پیروی کرده، زیرا تدارکات یک ناوگان سایه، مشکلات عدیده دیگری رقم خواهد زد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *