تولیدات پالایشی چین؛ بالاترین میزان در یکسال گذشته

تولیدات پالایشی چین؛ بالاترین میزان در یکسال گذشته

رویترز گزارش داد ظرفیت پالایش چین در ماه نوامبر به بالاترین میزان در 12 ماه گذشته، به 14.5 میلیون بشکه در روز رسید که سومین رکورد تاریخی این کشور محسوب میشود.

این افزایش پس از ده ماه فعالیت اندک ناشی از قرنطینه و تقاضای ضعیف سوخت داخلی، در میانۀ کمبود قریب الوقوع جهانی گازوئیل رخ داد. لذا حاشیه های پالایشی افزایش یافته و پالایشگاه ها را تشویق کرد تا تولید را، به ویژه با سهمیه های صادراتی تخصص یافته توسط پکن، افزایش دهند. راه اندازی مجدد دو پالایشگاه نیز به افزایش تولید کمک کرد.

بیشتر بخوانید:  مرکاپتان چیست؟

دسترسی به نفت خام روسیه با تخفیف نیز به پالایشگاه های چینی کمک کرده تا نرخ بهره برداری (Utilization Rate) و حاشیه سود خود را افزایش دهند. چین اعلام کرد که سقف قیمت G7 را رعایت نخواهد کرد و بدون توجه به سقف، به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد.

همچنین به احتمال زیاد، صادرات دیزل نیز رو به رشد خواهد بود. اروپا اکنون در حال خرید دیزل روسیه قبل از اعمال تحریم در فوریه است؛ اما پس از آن باید منابع خود را تغییر دهد و چین میتواند انتخاب اصلی باشد.

صادرات دیزل این کشور در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده و به 1.05 میلیون تن رسیده است. حتی برای ماه نوامبر، برخی از تحلیلگران نرخ صادرات بالاتری را برای همه سوخت ها پیش بینی کرده اند.

رویترز اوایل این ماه گفته بود که نرخ صادرات سوخت چین ممکن است در پایان سال به رکورد دیگری برسد. بر اساس این گزارش، صادرات بنزین، دیزل و سوخت جت می تواند در دسامبر به 6.5 تا 7.1 میلیون تن برسد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *