روسیه در نشست G20 قراردادهای گازی با ترکیه را دنبال می کند

روسیه در نشست G20 قراردادهای گازی با ترکیه را دنبال می کند

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد قرار است برنامه های خود را برای قراردادهای گازی با ترکیه در نشست گروه 20 هفته آینده در اندونزی اعلام کند.

این وزارتخانه به “ابتکارات خاصی” از جمله “افزایش همکاریهای گازی با ترکیه” در قالب یک مرکز گاز در ترکیه و همچنین سازماندهی محموله های بزرگ غلات و کود اشاره کرد. سپس این گاز در بازار اروپا فروخته خواهد شد.

در ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین -که در نشست گروه 20 شرکت نخواهد کرد- پیشنهاد کرد که روسیه می‌تواند منابع گاز طبیعی را که در ابتدا قرار بود از طریق خطوط لوله نورد استریم  منتقل شود، با ایجاد هاب گازی در ترکیه به دریای سیاه هدایت کند.

مطالعه بیشتر: اطلاعاتی در مورد هیدروکربن‌ها

“ما می‌توانیم حجم‌های از دست رفته را از نورد استریم در امتداد کف دریای بالتیک به منطقه دریای سیاه منتقل کنیم و در نتیجه مسیرهای اصلی تامین سوخت و گاز طبیعی خود به اروپا را از طریق ترکیه ایجاد کنیم و بزرگ‌ترین هاب گاز را ایجاد کنیم؛ البته اگر شرکای ما به این موضوع علاقه مند باشند و البته امکان سنجی اقتصادی اجازه دهد.” در همین زمان، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه گفت: «این نوع پروژه‌های بین‌المللی نیاز به ارزیابی امکان‌سنجی دارند. جنبه‌های تجاری نیز باید مورد بحث قرار گیرد.”

اروپا برای دستیابی به یک برنامه مشخص برای کنار گذاشتن گاز روسیه و محدود کردن درآمدهای روسیه از محصولات انرژی خود تلاش کرده و توانسته است تا پیش از زمستان بیشتر سایتهای ذخیره‌سازی خود را پر کند. با این حال، بدون گاز روسیه در سال آینده، پر کردن ذخایر گاز  به این راحتی نخواهد بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *