قیمت نفت با کاهش محدودیتهای کووید در چین، افزایش یافت

قیمت نفت با کاهش محدودیتهای کووید در چین، افزایش یافت

چین روز جمعه اعلام کرد اقدامات سختگیرانه خود را برای مقابله با کووید -که در ماه‌های اخیر بر بازار نفت تأثیر گذاشته است- کاهش داد و به تبع آن قیمت نفت در معاملات اولیه اروپا بیش از 2.5 درصد افزایش یافت.

مقامات چینی روز جمعه گفتند زمان قرنطینه برای مسافران ورودی و تماس های نزدیک افراد مبتلا به کووید کاهش می یابد اما تماس های نزدیک آشنایان فرد مبتلا دیگر ردیابی نمی شود.

دستورالعمل‌های جدید کمیسیون ملی بهداشت چین اولین کاهش قابل توجه سیاست «کووید صفر» چین را نشان می‌دهد که بر فعالیت اقتصادی و تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان در سال جاری تأثیر گذاشته و بازار نفت را تحت فشار قرار داده بود.

بازار از تسهیل قوانین کووید چین استقبال، و برنت پس از انتشار این خبر بیش از 2 درصد جهش کرد.

مطالعه بیشتر:  مراحل تولید بنزین در پالایشگاه‌ها

با دستورالعمل جدید مدیریت کووید، چین اکنون قرنطینه مسافران را از 10 به 8 روز کاهش می دهد. مسافران ورودی اکنون باید به جای هفت روز طبق قوانین قبلی، پنج روز در هتل یا یک مرکز قرنطینه دولتی بمانند و سپس سه روز دیگر در خانه قرنطینه شوند. چین همچنین جریمه بحث برانگیزی را برای خطوط هوایی که مسافران آلوده را وارد می کنند لغو می کند و دیگر تماس های نزدیک آشنایان وی را ردیابی نمی کند.

اولین کاهش عمده سیاست‌های «صفر کووید» در چین از زمان شروع همه‌گیری در اوایل سال 2020 نشان می‌دهد که مقامات ممکن است با احتیاط نسبت به تسهیل تدریجی قوانین اقدام کنند، لذا پیش بینی میشود فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای نفت نیز تقویت شود.

جالب است بدانیم این سیاست ها در هفته ای رقم خورده که در آن چین بالاترین موارد جدید کووید در سراسر کشور را در شش ماه گذشته ثبت کرد، بنظر میرسد پکن متوجه شده باشد که اقدامات سختگیرانه، این کشور را منزوی کرده و رشد اقتصادی آن را کاهش داده است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *