کمیسیون اروپا: اعمال سقف قیمت گاز روسیه غیرممکن است

کمیسیون اروپا: اعمال سقف قیمت گاز روسیه غیرممکن است

کمیسیون اروپا در سمینار دوشنبه هفته جاری اعلام کرد هیچ راهی برای ایجاد سقف قیمت گاز آنگونه که قبلاً توسط رهبران اتحادیه اروپا درخواست شده بود وجود ندارد. در عوض،میتوان یک “مکانیسم اصلاح بازار” پیشنهاد کرد.

اوایل روز سه‌شنبه فاش شد که پس از هفته‌ها طولانی شدن بحث سقف قیمت گاز، بدون تصمیم گیری و هر توافقی که نهایی شود، احتمالاً سقف قیمتی برای واردات نخواهد بود. به گفته اتحادیه اروپا، هیچ راهی برای محدود کردن قیمت گاز وجود ندارد که بر قراردادهای بلندمدت موجود تأثیری نداشته باشد.

ایده اصلی محدودیت قیمت برای واردات گاز به اتحادیه اروپا در ابتدا توسط بلژیک، یونان، ایتالیا و لهستان پیشنهاد شد. البته کمیسیون اروپا -بازوی اجرایی اتحادیه اروپا- هرگز طرفدار ایده سقف قیمت گاز نبود. با این حال، موافقت کرد که آن را با رهبری کشورهای عضو مورد بحث قرار دهد، و در واقع این کار را برای هفته ها انجام داد. اما اتحادیه اروپا اکنون به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی برای اجرای سقف قیمت گاز به نحوی که قراردادهای بلندمدت موجود را حفظ کند، وجود ندارد. اکنون مکانیزم اصلاح بازار به جای آن در نظر گرفته شده است.

بیش از نیمی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ایده سقف قیمت گاز حمایت کردند. گزینه های دیگر برای کاهش درآمد روسیه، بدون آنکه اروپا یخ بزند، توافق خرید گاز بطور مشترک، و نیز کاهش مصرف گاز بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *