کاهش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

کاهش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

قیمت نفت خام در سه‌شنبه هم به کاهش خود ادامه داد. WTI اکنون به سطوحی رسیده است که از قبل از نشست اوپک پلاس مشاهده نشده بود.

قیمت WTI قرارداد نوامبر، سه شنبه به 83.22 دلار در هر بشکه کاهش یافت. آخرین باری که WTI به این پایین رسید چند روز قبل از نشست اوپک پلاس بود، زمانی که این گروه تصمیم گرفت از ماه نوامبر 2 میلیون بشکه در روز از اهداف تولید خود کاهش دهد.

این کاهش قیمت تا حدی به آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت (SPR) امریکا مربوط می‌شود. گزارش های اولیه حاکی از آن بود که دولت بایدن می تواند 10 و 15 میلیون بشکه دیگر از SPR این کشور آزاد کند. با این حال، گزارش‌های بعدی تصریح کرد که رقم مورد بحث، بخشی از ۱۸۰ میلیون بشکه نفتیست که قرار بود بین ماه‌های مارس و اکتبر آزاد شود. این نفت میتواند این هفته فروخته شود که آخرین قسمت از آن 180 میلیون بشکه است.

بازارهای نفت هنوز در وضعیت نامساعدی قرار دارند. دولت بایدن می تواند نفت بیشتری از SPR برای مقابله با قیمت بالای بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای مجلس سنا آزاد کند.

طبق داده‌های رسمی آژانس بین المللی انرژی، SPR ایالات متحده از 593 میلیون بشکه در ابتدای سال اکنون به 405 میلیون بشکه کاهش یافته است. این کمترین مقدار نفت خام در موجودی SPR از سال 1984 است.

جدای از آزادکردن SPR، عامل دیگری که بر قیمت نفت تأثیر می گذارد، ترس مداوم از رکود است که باعث شده تقاضای نفت کاهش یابد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *