آمریکا: اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه، تاثیری بر اوپک نمی‌گذارد.

آمریکا: اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه، تاثیری بر اوپک نمی‌گذارد.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به رویترز گفت که اقدامات گروه 7 مبنی بر «اعمال سقف قیمت بر نفت وارداتی از روسیه» برای محدود کردن درآمدهای نفتی این کشور، اوپک را هدف قرار نخواهد داد، و حتی این حرکت ممکن است کمکی به کاهش خصومت بین ایالات متحده و اوپک کند.

ایالات متحده این واقعیت را به اوپک اعلام کرد تا به آنها اطمینان دهد که هرگونه اقدام محدودکننده قیمت در واکنش به کاهش تولید اوپک تکرار نخواهد شد.

تنش‌ها بین ایالات متحده و اوپک -به ویژه عربستان- از زمان آخرین نشست اوپک پلاس بالا گرفته است؛ نشستی که علی‌رغم لابی‌های شدید آمریکا برای به تاخیر انداختن هرگونه کاهش تولید، این گروه تصمیم گرفت اهداف تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کم کند.

عربستان اعلام کرد که کاهش واقعی اوپک پلاس در ماه نوامبر حدود 1 میلیون بشکه در روز خواهد بود و برخی از اعضا در حال حاضر کمتر از هدف جدید تولید می‌کنند. ایالات متحده مدعی شده است که کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت نفت، جیب روسیه را با پول نفت پر می‌کند.

اگرچه قیمت‌ها پس از نشست اوپک پلاس افزایش یافت، اما کمی بعد دوباره به کاهش ادامه داد.

اعضای G7 در ماه سپتامبر و اتحادیه اروپا نیز در اکتبر با اعمال سقف قیمت بر نفت وارداتی روسیه موافقت کردند. البته جزییات سقف قیمتی هنوز باید تعیین شود. G7 از همه کشورها دعوت کرد تا در مورد طراحی این سقف قیمتی نظر بدهند.

بلومبرگ پیشتر عنوان کرده بود که مقامات کاخ سفید نگران این هستند که اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه می تواند منجر به افزایش قیمت نفت پس از تصمیم اوپک پلاس شود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *