اروپا برای تامین انرژی در زمستان بعدی به دردسر می افتد

اروپا برای تامین انرژی در زمستان بعدی به دردسر می افتد

قیمت نفت، متأثر از نگرانیها درباره تقاضای چین

سعد الکعبی، وزیر امور انرژی قطر به فایننشال تایمز گفت که اروپا پس از زمستان فعلی که ذخایر گاز را مصرف می کند، با بحران انرژی بدتری برای زمستان بعدی مواجه خواهد شد.

امسال اروپا در پر کردن سایت‌های ذخیره‌سازی گاز خوب عمل کرد. به طور کلی در اتحادیه اروپا، مخازن ذخیره‌سازی گاز تا 17 اکتبر 92.37 درصد پر بود. آلمان بیش از 96 درصد، ایتالیا 94 درصد و فرانسه نیز بیش از 98 درصد مخازن خود را پر کرده اند.

به گفته الکعبی اما مشکل تامین گاز در زمستان 2023/2024 بدتر خواهد شد، زیرا واردات پایدار گاز روسیه تا همین اواخر بوده است.

الکعبی به فایننشال تایمز گفت: «واقعاً پر کردن ذخایر برای سال آینده است که مسأله اصلی خواهد بود».

به گفته این مقام، اروپا در سال آینده، سال بعد و حتی در سال 2025 با مشکلات عرضه گاز مواجه خواهد شد.

الکعبی افزود: «بدون گاز روسیه فکر می کنم مشکل بزرگ و برای مدت بسیار طولانی خواهد بود.»

از طرفی مدتیست که اروپا به دنبال بستن قراردادهای بلندمدت تامین LNG با قطر است. اما مشکل آنجاست که قطر بیشتر حجم خود را قبلاً تحت چنین قراردادهایی به مشتریان غیر اروپایی عرضه کرده است، در حالی که ظرفیتهای جدید این کشور در صادرات LNG تازه پس از سال 2025 خواهد آمد.

تحلیلگران مختلف و آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نیز هشدار داده‌اند که بحران انرژی اروپا از زمستان امسال فراتر خواهد رفت.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در اوایل این ماه گفت که اروپا ممکن است پس از زمستان امسال با مقداری گاز در مخازن خود باقی بماند، اما احتمالاً برای پر کردن آنها قبل از زمستان 2023/2024 مشکل خواهد داشت.

کیسوکه ساداموری، مدیر بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین‌المللی انرژی، در گزارش فصلی بازار گاز خود که در اوایل اکتبر ارائه کرد، گفت: «همه نشانه‌ها حاکی از آن است که بازارها تا سال 2023 بسیار ضعیف هستند».

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *