جلسه دیروز اتحادیه اروپا؛ توافقی بر اعمال سقف قیمت گاز حاصل نشد.

جلسه دیروز اتحادیه اروپا؛ توافقی بر اعمال سقف قیمت گاز حاصل نشد.

به گزارش رویترز، رهبران اتحادیه اروپا بار دیگر نتوانستند بر سر اعمال سقف قیمت برای گاز وارداتی روسیه به توافق برسند و آخرین دور مذاکرات را در ساعات آغازین جمعه، با تصمیم برای ادامه بررسی گزینه ها به پایان رساندند.

ایده سقف قیمتی برای واردات گاز در اوایل سال جاری مطرح شد و 15 عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، اسپانیا و کشورهای اروپای شرقی از آن حمایت کردند. با این حال، برخی دیگر مثل آلمان و هلند به شدت با آن مخالفند.

نگرانی مخالفان بر این احتمال است که سقف قیمت با سیگنال های بازار تداخل داشته باشد و منجر به مصرف بالاتر شود.

با این حال، شب گذشته، صدر اعظم آلمان مخالفت دولتش با سقف را پس گرفت و به طور بالقوه راه را برای توافق باز کرد.

در همین حال، مجارستان بار دیگر به مخالفت برخاست و گفت که با سقف قیمت گاز موافقت نکرده و تقاضای معافیت خواهد داشت.

یک مقام ارشد دولت مجارستان به رویترز گفت: «این لایحه (اعمال سقف قیمت) به سادگی جواب نخواهد کرد. نتیجه این خواهد بود که ما گاز کمتر با قیمت بالاتر خواهیم داشت که با هدف اصلی در تضاد است».

بالاس اوربان، معاون سیاسی نخست وزیر مجارستان نیز گفت: «این لایحه برای مجارستان قابل پذیرش نیست، زیرا روس ها قبلاً به صراحت گفته اند که اگر این اتفاق بیفتد، دیگر گازی به مجارستان نمی فرستند، که از منظر امنیت انرژی برای ما غیر قابل قبول است».

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که از نحوه پایان گفتگوها خوشحالند اما هنوز کار واقعی در پیش است؛ بیانیه های آنها نشان می دهد که بررسی جزئیات این لایحه زمان و تلاش بسیار بیشتری می طلبد.

اکنون چالش اصلی، پاسخ به خواسته‌های مختلف اعضای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان خواهد بود؛ همانطور که صدراعظم این کشور، اولاف شولتس گفت: “هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

منبع : oilprice

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *