امضای قرارداد بزرگ تامین LNG انگلیس از امریکا

امضای قرارداد بزرگ تامین LNG انگلیس از امریکا

تلگراف که با مقامات کنونی و سابق دولت بریتانیا با آگاهی از مذاکرات درباره یک توافق دوجانبه انرژی گفت‌وگو کرده است، می‌گوید که بریتانیا و ایالات متحده اکنون در مراحل نهایی گفتگوها در مورد “مشارکت امنیت انرژی” هستند.

لیز تراس، نخست‌وزیر قبلی بریتانیا علیرغم کوتاه‌ترین دوره مسئولیتش که کمی بیش از یک ماه بود فرصت داشت تا درباره جزئیات رابطه بریتانیا و ایالات متحده صحبت کند. به گزارش تلگراف، وی شخصاً با جو بایدن درباره امنیت انرژی توافق کرده بود.

به گفته منابع تلگراف، مذاکرات در زمان سوناک، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا ادامه یافته و انتظار می‌رود در یکی دو هفته آینده این خبر اعلام شود. هنوز مشخص نیست که جزییات شامل مقدار مشخصی از LNG امریکا خواهد بود یا اینکه چه مقدار از این حجم برای سیستم انرژی انگلیس اختصاص خواهد یافت.

شبکه ملی بریتانیا پیش تر هشدار داده بود که در روزهای سرد زمستان امسال اگر سیستم گاز اروپا نیز با کمبود مواجه باشد و نتواند حجم کافی را به بریتانیا ارسال کند، ممکن است بین ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر شاهد خاموشی های ناگهانی در این کشور باشند.

ایالات متحده قبلاً متعهد به افزایش عرضه LNG به اتحادیه اروپا شده است. در ماه مارس، درست پس از حمله روسیه به اوکراین، توافق کردند که صادرات LNG آمریکا به اتحادیه اروپا را در 2022 نسبت به 2021 افزایش دهند. تنها در این سال، بین ژانویه تا اکتبر، حدود 48 میلیارد متر مکعب LNG صادر شد. شرکت کنندگان آخرین نشست کارگروه امنیت انرژی اتحادیه اروپا و امریکا در روز دوشنبه گفتند از ایالات متحده به اتحادیه اروپا، چیزی بالغ بر 26 میلیارد متر مکعب بیشتر از کل سال 2021 صادر شده است. با تکیه بر این روند، احتمالا در 2023 چیزی حدود 50 میلیارد متر مکعب بیشتر از 2021 بتوان صادر کرد

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *