شورون به ونزوئلا نفتکش میفرستد

شورون به ونزوئلا نفتکش میفرستد

شرکت نفتی شورون یک نفتکش خالی به ونزوئلای تحریم شده میفرستد که از آنجا محموله نفت خام به مقصد امریکا را بارگیری کند.

به گفته منابع رویترز، این محموله اولین محموله نفت خام ونزوئلا خواهد بود که طی تقریباً چهار سال گذشته به ایالات متحده می رسد. شورون همچنین در حال ارسال یک نفتکش دیگر به این کشور در اوایل ژانویه است. این محموله احتمالا حاوی مواد رقیق کننده (Dilutant) خواهد بود که با نفت خام سنگین ونزوئلا مخلوط می شود.

شورون دارای یک مجوز شش ماهه است که توسط دولت امریکا در اواخر نوامبر اعطا شد تا نقش خود را در سرمایه گذاری های مشترک با ونزوئلا گسترش دهد. این مجوز اجازه می‌دهد تا مقداری نفت خام ونزوئلا را به پالایشگاه‌های آمریکایی بیاورد.

بیشتر بخوانید:  وایت اسپریت چیست و چه کاربردی را دارد؟

تحریم‌ها علیه ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ اعمال شد. تصمیم دولت بایدن اما کاهش برخی از این تحریم‌ها پس از سرگیری مذاکرات در اوایل سال جاری بین دولت نیکلاس مادورو و مخالفان ونزوئلا بود. این گفتگوها به امضای توافقنامه ای با میانجیگری امریکا بین دولت و مخالفان به منظور حل و فصل آشفتگی سیاسی کشور انجامید.

سود حاصل از فروش نفت خام ونزوئلا صرف پرداخت بدهی به شورون خواهد شد و عملا سودی برای PDVSA داشت.

شورون تنها شرکت نفتی امریکاییست که اکنون در ونزوئلا فعالیت می کند. آینده این شرکت در ونزوئلا عمیقا به نگرش دولت بایدن به نیکلاس مادورو و عمل به وعده‌هایی که ماه گذشته به مخالفان داده بود بستگی دارد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *