بریتانیا نیز خدمات حمل و نقل نفت روسیه بالاتر از سقف قیمت را ممنوع کرد

بریتانیا نیز خدمات حمل و نقل نفت روسیه بالاتر از سقف قیمت را ممنوع کرد

دولت انگلیس با اشاره به قوانینی که روز پنجشنبه ارائه شد، از 5 دسامبر کشورها را برای استفاده از خدمات بریتانیا در خصوص نفت روسیه و حمل و نقل دریایی آن، مگر بشرط رعایت سقف قیمت گروه G7، منع می‌کند.

این تاریخ، آغاز رسمی تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا نیز خواهد بود.

ممنوعیت خدمات، از جمله بیمه، واسطه گری و حمل و نقل، با یک مجوز عمومی همراه خواهد شد که به کشورهای ثالث اجازه می دهد تنها در صورت خرید نفت روسیه در زیر چتر دولت بریتانیا (قانون سقف قیمت) اقدام به دریافت خدمات نمایند.

در این بیانیه آمده است: «قانون امروز نفت خام درباره پنجم دسامبر، با اقدامات بیشتری در مورد فرآورده های نفتی نیز از پنجم فوریه به اجرا گذاشته می شود تا با جدول زمانی اتحادیه اروپا بطور موازی هماهنگ باشد».

در اوایل سال جاری، کشورهای گروه G7 با نهایی کردن سقف قیمت نفت روسیه، با هدف کاهش درآمدهای نفتی ولادیمیر پوتین در بحبوحه جنگ موافقت کردند. گروه G7 همچنین خدمات حمل و نقل دریایی برای نفت روسیه را ممنوع خواهد کرد، مگر اینکه محصولات با سقف قیمتی مشخص یا کمتر از آن خریداری شوند.

سفرای اتحادیه اروپا نیز پس از دستیابی به توافق، سقف قیمت را تایید کردند.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان تردید دارند که سقف قیمتی بتواند همزمان به دو هدف خود یعنی کاهش درآمد پوتین و در عین حال، جریان یافتن نفت روسیه دست یابد، زیرا واردکنندگان بزرگی مانند چین و هند سقف قیمت را امضا نکرده اند. از منظر آنها پوتین میتواند تهدید خود را مبنی بر توقف کامل عرضه انرژی (نفت خام، سوخت، گاز طبیعی و زغال سنگ) به کشورهایی امضاکننده سقف قیمت، عملی کند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *