عربستان سعودی قیمت نفت را برای آسیا کاهش داد

عربستان سعودی قیمت نفت را برای آسیا کاهش داد

بلومبرگ گزارش داد عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود را برای همه مشتریان آسیایی، بدلیل کاهش رشد این کشورها، پایین آورده؛ به طوری که نفت «عرب لایت» برای تحویل دسامبر اکنون 40 سنت کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی بلومبرگ، کاهش قیمت، بیشتر از چیزیست که معامله‌گران و پالایشگاه‌ها انتظار داشتند. اگرچه قیمت نهایی به طور قابل توجهی بالاتر از سال‌های گذشته باقی مانده و عرب لایت ۵.۴۵ دلار در هر بشکه بالاتر از معیار دبی/عمان است.

در همین حال، سعودی‌ها قیمت نفتی را که قرار است به اروپا بفروشند در ماه دسامبر افزایش داده درحالیکه این قاره کمتر از آسیا در معرض رکود اقتصادی نیست. قیمت ها برای ایالات متحده نیز بدون تغییر باقی ماند.

رویترز گزارش داد که برای اروپا، عرب لایت تحویل دسامبر، 1.70 دلار نسبت به برنت بالاتر بوده، و Blend Extra-Light نیز 3.40 دلار نسبت به برنت بیشتر است. این خبر بدی برای اکثر کشورهای اروپاییست، چرا که تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه در 5 دسامبر اجرایی خواهد شد.

آسیا یک بازار اولویت برای سعودی هاست و چین، هند، کره جنوبی و ژاپن بزرگترین خریداران آن هستند.

در همین حال، روابط آنها با دوست و متحد دیرینه خود، امریکا، پس از انتقاد شدید دولت بایدن از پادشاهی به دلیل تصویب کاهش تولید نفت در اوپک پلاس، تیره شد. سعودی ها و سایر اعضای اوپک پلاس تاکید کرده بودند که این تصمیم، توافق جمعی بوده است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *