افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا با کاهش تولید انرژی هسته ای

افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا با کاهش تولید انرژی هسته ای

قیمت گاز طبیعی TTF اروپا در اوایل روز جمعه، در حالی به سمت افزایش هفتگی پیش رفت که با برآوردهای کاهش تولید انرژی هسته ای در فرانسه و پیش بینی هوای سردتر همراه شده بود.

قیمت‌ها در روز پنجشنبه پس از اینکه پیش‌بینی‌ها، آب‌وهوای سردتر از حد معمول در شمال غرب اروپا را نشان داد شروع به افزایش کرد. تعمیر و نگهداری برخی از تأسیسات صادرات گاز در نروژ و EDF فرانسه که مجدداً تولید انرژی هسته‌ای را کاهش می‌دهد نیز از قیمت‌ها در روز پنجشنبه و اوایل جمعه حمایت کرد.

روز پنجشنبه، EDF برآورد خود را برای تولید اتمی فرانسه در 2022 به 275-285 تراوات-ساعت (در مقایسه با برآورد قبلی 280-300) کاهش داد.

EDF در بیانیه‌ای گفت: این کاهش برآورد، متأثر از حملاتی به برنامه‌های تعمیر و نگهداری در پاییز امسال، و همچنین تمدید قطع چهار راکتور هسته‌ای بدلیل بازرسی و تعمیرات مربوط به خوردگی بوده است.

قیمت بنچمارک گاز در اوایل این هفته کاهش یافت و زیر 97 دلار (100 یورو) در هر مگاوات ساعت باقی ماند، زیرا اکتبر به اندازه ای سرد نبود که برداشت از ذخیره بیشتر شود. ذخیره سازی راحت، نرخ بالای واردات LNG، و آب و هوای معتدل در ماه اکتبر و اوایل نوامبر، نگرانی ها در مورد تعادل عرضه و تقاضای گاز را کاهش داده است.

در حالی که نگرانی ها در مورد هفته های آینده ممکن است تا حد زیادی برطرف شده باشد، اما وضعیت عرضه گاز اروپا برای سال آینده همچنان نامطمئن است. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که «اروپا باید اقدامات فوری را برای جلوگیری از خطر کمبود گاز طبیعی در سال آینده انجام دهد». این آژانس در تحلیلی جدید بیان کرد اروپا ممکن است در طول دوره تابستان برای پر کردن سایت های ذخیره گاز در 2023 با خلأیی معادل 30 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مواجه شود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *