آمریکا تحریم‌های روسیه را تشدید می‌کند

آمریکا تحریم‌های روسیه را تشدید می‌کند

یالات متحده روز جمعه مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه بانک ها، صنایع کلیدی، برخی افراد روسی و همچنین افراد کشورهای ثالثی که گمان میرود به تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم ها کمک می کنند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری امریکا گفت تحریم های جدید -که یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام شد- صنایع فلزات و معادن روسیه، و افراد و شرکت های کشورهای ثالث مرتبط با تلاش های فرار از تحریم روسیه از جمله تحریم های مرتبط با قاچاق اسلحه و تامین مالی غیرقانونی را هدف قرار می دهد.

وزارت خزانه داری بخش فلزات و معادن اقتصاد فدراسیون روسیه را هدف قرار داده و 22 فرد و 83 نهاد را نیز تحریم کرده است.

این اقدام، همراه با اقدامات دیگر توسط وزارت امور خارجه، وزارت بازرگانی، و دفتر نماینده تجاری ایالات متحده، در هماهنگی با متحدان و شرکای G7، روسیه را در اقتصاد بین‌الملل منزوی تر خواهد کرد.

امریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه بانک‌های روسیه اعمال کرده و نهادها و افراد مرتبط با مدیریت ثروت که نقش‌های کلیدی در بخش خدمات مالی روسیه دارند، هدف قرار داده است.

مطالعه بیشتر:  شماره-۱۵ / هفته سوم بهمن / ۱۴۰۱

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، ده ها نهاد و فردی که امروز تحت تحریم قرار گرفته اند، در صنایعی فعالیت می کنند که در نهایت از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می کنند.

وزارت خزانه داری اضافه کرد: “این اقدامات شامل شرکت هایی میشود که تجهیزات تخصصی و با فناوری پیشرفته مورد استفاده توسط نهادهای دفاعی روسیه و شرکت هایی که مواد پیشرفته مورد استفاده در سیستم های تسلیحاتی روسیه را تولید می کنند.”

به طور جداگانه، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز جمعه بسته جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات تجاری هماهنگ بین‌المللی، از جمله ممنوعیت صادرات هر کالایی را که روسیه تا به امروز در میدان جنگ استفاده کرده است، اعلام کرد. بریتانیا همچنین مدیران ارشد شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه، روساتوم، مدیران دو شرکت بزرگ دفاعی روسیه، چهار بانک و برخی دیگر از اشخاص مهم روسیه را تحریم کرد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *