هزینه‌های انرژی: مقصر تعدیل نیرو در بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان

هزینه‌های انرژی: مقصر تعدیل نیرو در بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان

بزرگترین شرکت مواد شیمیایی جهان، مستقر در آلمان، BASF، تعداد مشاغل را کاهش می دهد و برخی از کارخانه هایش را به دلیل هزینه های بالای انرژی در اروپا که طی سال گذشته بر عملیات و سودآوری سنگینی کرده است، تعطیل خواهد کرد.

این شرکت روز جمعه گفت که در سال 2022، درآمد عملیاتی گروه BASF توسط هزینه های انرژی اضافی 3.4 میلیارد دلاری (3.2 میلیارد یورو) در سطح جهان تحت فشار قرار گرفته است. اروپا حدود 84 درصد از جهش هزینه های انرژی را متحمل شده که یکی از بیشترین تأثیرات بر سایت Verbund این شرکت در لودویگشافن بوده است. BASF اضافه کرد که هزینه های گاز بیش از 69 درصد افزایش کلی هزینه های انرژی در سطح جهان را تشکیل می دهد.

مارتین برودرمولر، مدیر اجرایی BASF در بیانیه ای درباره نتایج سال 2022 و چشم انداز سال 2023 گفت: «رقابت پذیری اروپا» از مقررات بیش از حد، فرآیندهای آهسته مجوزدهی و بوروکراتیک و به ویژه هزینه های انرژی رنج می برد. همه اینها در حال حاضر مانع رشد بازار در اروپا در مقایسه با سایر مناطق شده است. برودرمولر گفت: قیمت های بالای انرژی اکنون بار اضافی بر سودآوری و رقابت در اروپا وارد می کند.

مطالعه بیشتر: حلال ۴۰۲ پتروپالایش نیک یزد کد ۷-۸۸-۶۴۷۴۲

برای مقابله با هزینه های بالا، BASF یک برنامه صرفه جویی در هزینه ها را اجرا خواهد کرد که منجر به از دست رفتن 2600 شغل یا 2 درصد از نیروی کار شرکت، عمدتاً در آلمان می شود؛ جایی که برخی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل می شوند. این شرکت گفت که برنامه صرفه جویی در هزینه امسال و سال آینده بر اصلاح ساختارهای هزینه BASF در اروپا و به ویژه در آلمان تمرکز خواهد کرد تا شرایط تغییر یافته را جبران کند. انتظار می رود حدود نیمی از صرفه جویی مورد انتظار، یعنی 530 میلیون دلار (500 میلیون یورو) در زمینه های غیر تولیدی مانند خدمات در سایت لودویگشافن باشد.

در لودویگشافن، BASF کارخانه کاپرولاکتام، یکی از دو کارخانه آمونیاک و تاسیسات کود مربوطه را می بندد، ظرفیت تولید اسید آدیپیک را کاهش می دهد، و کارخانه های سیکلوهگزانول و سیکلوهگزانون و همچنین خاکستر سودا (Soda Ash) را می بندد.

منبع : oilprice

 اگر در پی کسب اطلاعات بیشتر از هیدروکربن‌ سبک و هیدروکربن سنگین هستید، صفحات دیگر سایت ما را بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *