با تحریم قریب الوقوع روسیه، اتکای اروپا به واردات انرژی از امریکا بیشتر میشود

با تحریم قریب الوقوع روسیه، اتکای اروپا به واردات انرژی از امریکا بیشتر میشود

کلودیو دسکالسی مدیر اجرایی شرکت انی روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس انرژی ادیپک در ابوظبی به بلومبرگ گفت اروپا قرار است پس از اجرایی شدن تحریم بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا از اوایل دسامبر، اتکای خود را به واردات نفت از ایالات متحده افزایش دهد. تحریم نفت خام روسیه که از طریق دریا وارد می شود از 5 دسامبر آغاز می شود. در نتیجه عرضه به اروپا حدود 2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این ضربه به اروپا بزرگ خواهد بود.

ایالات متحده اخیراً حجم بی سابقه ای از نفت خام و فرآورده های نفتی به قاره سبز صادر کرده و اروپا به مقصد اصلی صادرات نفت آمریکا به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین تبدیل شده است. البته اروپا همچنان نفت خام و محصولات روسیه را وارد می کند، اما تحریم های قریب الوقوع جریان های تجاری را تغییر خواهد داد.

دسکالسی به بلومبرگ گفت: با این حال، در حال حاضر نیروهای صعودی و نزولی در بازار نفت در حال رقابت اند و انتظار می‌رود که این نیروها قیمت نفت را در حدود 90 دلار برای بقیه سال حفظ کنند.
مدیرعامل انی گفت: از یک طرف، ما ترس از رکود و قرنطینه در چین داریم، اما در سمت صعودی، بازار با از دست دادن بخشی از نفت روسیه و سرمایه‌گذاری ناکافی در عرضه انرژی مواجه است. سرمایه‌گذاران اروپایی به دلیل عدم قطعیت سیاست در بلندمدت، تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری سنگین در نفت ندارند.
او افزود که اوپک تلاش می کند نفت را در محدوده 90 تا 100 دلار نگه دارد.
مدیر ارشد انی قیمت نفت را تا پایان سال 2022 کم و بیش در سطوح فعلی می‌بیند.
اوایل روز دوشنبه، نفت برنت حدود 94 دلار  در هر بشکه معامله شد که 1.4 درصد کاهش داشت، دلیل این بود که چین دوباره برخی شهرها را در بحبوحه افزایش آلودگی های کووید مسدود کرده بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *