امریکا و امارات پیمان 100 میلیارد دلاری انرژی پاک امضا کردند

امریکا و امارات پیمان ۱۰۰ میلیارد دلاری انرژی پاک امضا کردند

کاخ سفید امروز اعلام کرد ایالات متحده و امارات متحده عربی روز سه‌شنبه قراردادی را امضا کردند که انتظار می‌رود 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک در سراسر جهان جذب کند.

این دو کشور، شراکتی (Partnership) را برای تسریع در انرژی پاک (موسوم به PACE) امضا کرده اند که قرار است 100 میلیارد دلار در تامین مالی و سرمایه گذاری برای پروژه جذب کرده و تا 2035، 100 گیگاوات (GW) انرژی پاک را در سراسر جهان به کار گیرد.

کاخ سفید گفت: انتظار می رود این پروژه ها نه تنها در ایالات متحده و امارات بلکه در اقتصادهای نوظهور نیز انجام شوند، زیرا “دو کشور قصد دارند با پیگیری و تشویق سرمایه گذاری در اقتصادهای نوظهور، اقدامات تغییرات اقلیمی را ارتقا دهند.”

بر اساس این شراکت، دو کشور قصد دارند برای اولویت بندی پروژه های تجاری در کشورهای در حال توسعه و کم درآمد و ارائه کمک های فنی و مالی به آنها، با یکدیگر همکاری کنند.

هدف طرفین تسهیل سرمایه‌گذاری در استخراج، تولید و فرآوری مواد معدنی و مواد حیاتی برای انتقال انرژی و تشویق برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله پروژه‌های جذب کربن و هیدروژن خواهد بود.

طرح PACE همچنین از همکاری هسته ای غیرنظامی بین دو کشور حمایت می کند، زیرا آنها معتقدند انرژی هسته ای می تواند محرک کربن زدایی در بخش برق و در صنایع سنگین و حمل و نقل سنگین باشد و نیز می توان از آن برای تولید هیدروژن، نمک زدایی آب و سایر فرایندهای صنعتی استفاده کرد.

کارین ژان، سخنگوی کاخ سفید، گفت: «در حالی که رئیس جمهور برای سفر به مصر برای کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP 27) آماده می شود، طرح PACE نشان دهنده تعهد محکم ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکا برای تسریع در انتقال انرژی پاک و اقدامات اقلیمی است که آینده مشترک ما به آن بستگی دارد».

امارات یکی از اعضای کلیدی و با نفوذ اوپک و پیمان اوپک پلاس با روسیه است که ماه گذشته از کاخ سفید به دلیل تصمیم “اشتباه” و “کوته نگرانه” برای کاهش تولید جمعی نفت از نوامبر به شدت انتقاد کرده بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *