سقوط قیمت نفت پس از انتشار آمار بیکاری امریکا

سقوط قیمت نفت پس از انتشار آمار بیکاری امریکا

قیمت نفت خام بعدازظهر جمعه به دنبال گزارش‌هایی از آمارهای قوی مشاغل در ایالات متحده کاهش یافت و WTI با بیش از 2.5 درصد سقوط به 73.88 دلار رسید.

گزارش مشاغل ژانویه ایالات متحده نشان می دهد که بازار کار قوی تر از حد انتظار بوده و کارفرمایان در ژانویه 517 هزار نفر را جذب کردند. این در مقایسه با پیشبینی اقتصاددانانی است که انتظار داشتند کارفرمایان 185 هزار شغل در ژانویه ایجاد کنند. نرخ بیکاری در امریکا علیرغم تعدیل نیروهای گسترده در حوزۀ فناوری و IT، اکنون به 3.4٪ یعنی پایین ترین نرخ از سال 1969 رسیده است.

مطالعه بیشتر: مراحل تولید بنزین در پالایشگاه ها

با توجه به اینکه احتمال رکود اقتصادی همچنان در پیش است، معامله گران در پاسخ به داده های شغلی روز جمعه رفتار خرسی از خود بروز دادند. WTI با 2 دلار کاهش به 73.88 دلار (-2.64 درصد) در هر بشکه رسید. برنت نیز تقریباً با همین مقدار کاهش یافته و به 80.21 دلار (-2.39 درصد) در هر بشکه سقوط کرد. هر دو شاخص WTI و Brent کاهش شدید هفتگی را تجربه کردند.

با وجود نشانه‌هایی مبنی بر احیای تقاضای نفت خام چین و ممنوعیت اتحادیه اروپا بر واردات محصولات نفت خام روسیه که از یکشنبه اجرایی می‌شود، هر دو شاخص تا کنون حدود 7 دلار در هر بشکه کاهش یافته‌اند.

قیمت نفت در اوایل هفته نیز کاهش یافته بود چرا که داده‌های اداره اطلاعات انرژی امریکا (EIA) نشان می‌داد که ذخایر نفت خام و فرآورده (خصوصاً بنزین) افزایش یافته است، لذا اوپک هم تصمیم گرفت در حال حاضر هیچ تغییری در استراتژی‌های تولیدش ایجاد نشود و چهارشنبه هم فدرال رزرو نرخ بهره خود را افزایش، و قول داد که این افزایش ها را ادامه دهد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *