نشست اوپک پلاس؛ تحت تأثیر داده های تولیدی چین

نشست اوپک پلاس؛ تحت تأثیر داده های تولیدی چین

در حالی که همه نگاه‌ها به طور موقت به برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و نشست مجازی وزرای اوپک پلاس معطوف شده است –هر دو در روز چهارشنبه– داده‌های تولیدی چین نیز بر قیمت نفت تأثیر خواهد گذاشت و دقیقاً همان چیزی است که اوپک پلاس شاهد آن خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، با وجود تأثیر منفی همه‌گیری بر خطوط تولید، پیش‌بینی تولید کارخانه‌های ژانویه نسبت به ماه قبل انقباض کمتری دارد. نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کند که PMI چین (شاخص مدیران خرید در بخش تولید) در ژانویه به 49.8 برسد که در دسامبر 47 گزارش شده بود.

علامت 50 واحدی در این شاخص، بمعنای انبساط حوزۀ تولید، و زیر 50 نشان دهنده انقباض است. در دسامبر، فعالیت‌های تولیدی چین برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و این کاهش، شدیدترین کاهش از زمان شروع همه‌گیری در فوریه 2020 بود. داده‌های رسمی PMI چین در اول فوریه، یک روز قبل از نشست مجازی اوپک پلاس منتشر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: نفتا چیست؟

چیزی که اوپک پلاس به دقت رصد می کند این است که کووید چگونه بر نیروی کار و تعطیلی کارخانه های چین تأثیر می گذارد و به نوبه خود چگونه بر تقاضای نفت تأثیر می گذارد. نگرانیها نشان می دهد که 80 درصد از جمعیت کشور درست قبل از جشن های سال نوی چینی به این ویروس مبتلا شده اند. با این حال، اکنون نشانه هایی وجود دارد که وضعیت می تواند تغییر کند.

بر اساس یادداشت کپیتال اکونومیکس به نقل از آسیافایننشال، «نشانه‌های اولیه حاکی از بهبود شرایط در ژانویه مشاهده میشود».

در حالی که پیش‌بینی‌های PMI امیدوارکننده هستند، اما ترس از رکود جهانی همچنان بر چشم‌اندازها فشار می‌آورد و پکن در تلاش است تا با سیاست‌هایی برای کمک به افزایش مصرف، روند کاهش تولید را معکوس کند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *