روسیه از انتقال کشتی به کشتی برای افزایش صادرات دیزل به عربستان سعودی استفاده می‌کند

روسیه از انتقال کشتی به کشتی برای افزایش صادرات دیزل به عربستان سعودی استفاده می‌کند

رویترز روز جمعه به نقل از منابع تجاری و داده های کشتیرانی Refinitiv گزارش داد روسیه صادرات دیزل خود به عربستان را هم از طریق محموله های مستقیم و هم از طریق انتقال کشتی به کشتی (ship-to-ship) تسریع میکند.

روسیه با استفاده از بارگیری STS، مسیر تانکرهای عازم آفریقا و آسیا را پس از تحریم اتحادیۀ اروپا، کوتاه میکند.

بر اساس داده های کشتیرانی Refinitiv به نقل از رویترز، دو محموله دیزل بارگیری شده در بندر پریمورسک در دریای بالتیک با نفتکش دیگری که به بندر رأس تنورای عربستان میرفت، منتقل شده است. این داده ها همچنین نشان داد که محموله دیگری که قبلاً از بندر توآپس در دریای سیاه بصورت کشتی به کشتی بارگیری شده بود، سوخت را در بندر جیزان عربستان تخلیه کرده بود. بر اساس داده‌های Refinitiv، هر دو بارگیری STS در نزدیکی بندر Kalamata یونان انجام شد.

مطالعه بیشتر: نشماره-۱۶ / هفته اول اسفند / ۱۴۰۱

رویترز در اوایل این هفته به نقل از بازرگانان و داده های ردیابی کشتی گزارش داد روسیه صادرات دیزل به عربستان را در فوریه، پس از اعمال تحریم اتحادیه اروپا مبنی بر واردات محصولات نفتی این کشور از طریق دریا، آغاز کرد.

به گفته تاجرانی که با رویترز صحبت کرده اند، سعودی ها می توانند بخشی از دیزل روسیه را پس از پالایش، به کشورهای دیگر صادر کنند.

به گفته بانک جی پی مورگان، صادرات سوخت روسیه ممکن است در نتیجه تحریم اتحادیه اروپا 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد. همچنین افزود که این کشور میتواند تولید نفت خام خود را در سطح قبل از جنگ حفظ کند، اما بازگشت آن به سطح تولید قبل از کرونا دشوارتر خواهد بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *