روسیه تولید نفت را طبق وعده اش کاهش نداده است

روسیه تولید نفت را طبق وعده اش کاهش نداده است

تحلیل بلومبرگ روز جمعه از داده‌های کشتیرانی نشان داد که با وجود تعهد روسیه برای کاهش تولید 500 هزار بشکه‌ای در روز از مارس به بعد، صادرات نفت در ماه‌های اخیر کاهش نیافته است.

جدیدترین داده های ردیابی نفتکش ها نشان می دهد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به جای کاهش، افزایش پیدا کرده است. بر اساس داده‌های ردیابی نفتکش‌های گزارش شده توسط جولیان لی از بلومبرگ، میانگین محموله‌های چهار هفته‌ای نفت خام از پایانه‌های صادراتی روسیه برای ششمین هفته متوالی زیاد شده است.

میانگین صادرات نفت روسیه در چهار هفته گذشته نزدیک به 4 میلیون بشکه در روز بود که 15 درصد نسبت به محموله های هفته اول آوریل افزایش داشت.

مطالعه بیشتر: شماره-۲۳ / هفته دوم اردیبهشت/ ۱۴۰۲

در اوایل این ماه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، در تماسی به دنبال متقاعد کردن تحلیل‌گران غربی بود که روسیه واقعاً تولید نفت خود را 500 هزار بشکه در روز کم کرده است.

اما هفته گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که روسیه تاکنون تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه کاهش نداده، و حتی ممکن است به دنبال افزایش تولید برای جبران درآمدهای از دست رفته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود که به دقت تحت نظارت قرار گرفته است، اعلام کرد صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه همچنان جاریست و صادرات در آوریل به بالاترین سطح از زمان حمله به اوکراین یعنی 8.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع : opex

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *