کاهش نگرانی‌های بانکی و افزایش قیمت نفت

کاهش نگرانی‌های بانکی و افزایش قیمت نفت

در بحبوحه نوسانات شدید اخیر، قیمت نفت خام روز دوشنبه به شدت افزایش یافت و بزرگترین رشد خود را پس از بحران بانکی ثبت کرد.

بعد از ظهر دوشنبه بهای نفت خام برنت 4.21 درصد معادل 3.16 دلار افزایش یافت و به 78.15 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با 5.30 درصد افزایش به 72.93 دلار در هر بشکه رسید.

سهام شرکتهای نفتی نیز در این موج حرکت کردند. اکسون (NYSE:XOM) در همین زمان نزدیک به 2.2 و سهام شورون (NYSE:CVX) بیش از 1 درصد رشد کردند. ConocoPhillips نیز 2.15 درصد رشد داشت.

مطالعه بیشتر:  اطمینان خاطر پالایشگاه‌ها در تامین خوراک با عرضه گواهی سپرده نفت 

در حالی که برخی رسانه ها این افزایشات را به اقدام عراق برای بستن خط لوله کردستان به ترکیه در پی یک حکم داوری بین المللی نسبت می دهند، اما مقدار بشکه مورد بحث به اندازه ای نیست که تا این حد بر قیمتها موثر باشد. همچنین اعلامیه آخر هفتۀ ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه مسکو بلاروس را به ایستگاه تسلیحات هسته ای تاکتیکی تبدیل می کند، یکی دیگر از دلایل نوسان قیمت نفت قلمداد میشود.

اکنون به نظر می رسد که احساس عمومی در بازار نفت اینست که ترس از بحران مالی گسترده ناشی از سقوط بانکها تا حدودی کاهش یافته است. کاهش نگرانی‌ها به دنبال اعلام First Citizens مبنی بر اینکه سپرده‌ها را از بانک سیلیکون ولی (SVB) می‌گیرد تا بازارها را تثبیت کند، اتفاق افتاد.منبع : oilprice woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *