اوپک پیشبینی تقاضا برای امسال را افزایش داد

اوپک پیشبینی تقاضا برای امسال را افزایش داد

این پیشبینی، رشد 300 هزار بشکه از سوی کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و 2 میلیون بشکه در روز از کشورهای غیر OECD را می طلبد.

این سازمان تغییرات قابل‌توجهی در پیش‌بینی رشد کلی تقاضای نفت جهان در سال 2022 ایجاد نکرد، اگرچه تعدیل تقاضای OECD به سمت پایین و تعدیل تقاضای غیر OECD به سمت بالا را لحاظ کرد، که عمدتاً به دلیل «بهبود فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورها و بهبودی جزئی در تقاضای نفت در چین پس از لغو سیاست «کوویدصفر» بود

بیشتر بخوانید: روزهای خوش نفت شیل به پایان می‌رسد؟

بر اساس گزارش MOMR، تقاضای جهانی نفت در سال گذشته به دلیل رشد کشورهای OECD و غیر OECD به استثنای چین که شاهد کاهش تقاضای نفت به صفر خالص بود، 2.5 میلیون بشکه در روز رشد کرده است.

برای فرآورده‌های نفتی، اوپک سوخت‌های حمل‌ونقل را به عنوان محرک‌های اصلی تقاضای نفت می‌داند و پیش‌بینی میکند مصرف بنزین و گازوئیل سالانه ۱.۱ میلیون بشکه در روز نسبت به سال قبل زیاد شود.  همچنین انتظار می‌رود که تقاضای سوخت جت با احیای سفرهای هوایی، سالانه 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

به گفته اوپک، «کلید» رشد تقاضای نفت در سال جاری، بازگشت چین از خواب اقتصادی کووید است. اوپک همچنین با ظرافت از “تنش های ژئوپلیتیکی” به عنوان “نگرانی اقتصادی جهانی” در سال 2023 یاد کرد که می تواند بر تقاضا برای نفت خام و محصولات نفت خام تأثیر بگذارد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *