بزرگان نفتی آمادۀ سرمایه گذاری‌های بزرگ در هند

بزرگان نفتی آمادۀ سرمایه گذاری‌های بزرگ در هند

وزیر نفت هند در سخنرانی روز جمعه خود گفت: شرکت‌های بزرگ نفتی امریکا، یعنی اکسون و شورون، بهمراه توتال فرانسه، نگاهی طولانی مدت و جدی به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش اکتشاف و تولید نفت و گاز هند دارند.

اکسون موبیل در دسامبر اعلام کرد که برنامه اش در 2023 شامل 23 تا 27 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حفظ سطح تولید فعلی 3.7 میلیون بشکه در روز است. در ظرف چهار سال آینده نیز بین 20 تا 25 میلیارد دلار برای افزایش تولید 500 هزار بشکه در روز  هزینه خواهد کرد و 70 درصد از این سرمایه گذاری در حوزه پرمین، گویان، برزیل و LNG ایالات متحده صرف خواهد شد. و البته 17 میلیارد دلار آن به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه های با آلایندگی کمتر خواهد رفت

مطالعه بیشتر:مراحل تولید بنزین در پالایشگاه ها

از سوی دیگر، شورون سرمایه گذاری خود را برای سال 2023، 25 درصد نسبت به سال قبل که 17 میلیارد دلار بود، افزایش داد. بر اساس اعلام این شرکت، 8 میلیارد دلار از این مبلغ صرف توسعۀ تولید نفت و گاز ایالات متحده می شود که حدود نیمی از آن به حوزه پرمین ریخته می شود. 2 میلیارد دلار دیگر برای پروژه های کم کربن در نظر گرفته شد. همچنین برای پروژه های خود در قزاقستان و ایجاد یک شرکت مواد شیمیایی با فیلیپس-66 در تگزاس، برنامه ریزی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و این واقعیت، هند را مجبور به خرید 84 درصد از کل نفت مصرفی خود می کند. این کشور از زمان تهاجم روسیه به اوکراین از تخفیف نفت خام روسیه استفاده کرده اما به دنبال توسعه و بهره برداری از ذخایر خود برای کاهش وابستگی به واردات پرهزینه بوده است.

هاردیپ سینگ پوری روز جمعه گفت: «هند آماده است تا فرصت‌های توسعه دارایی‌های نفت و گاز را برای منافع متقابل بررسی کند و همچنین از سرمایه‌گذاری در بخش E&P داخلی دعوت می‌کند».

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *