هند تجارت نفت را با روپیه گسترش می‌دهد

هند تجارت نفت را با روپیه گسترش می‌دهد

شرکت نفت هند از شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) نفت خریداری کرده، و برای اولین بار با استفاده از روپیه تسویه حساب کرده است. هند تلاش می‌کند روپیه را به عنوان ابزار تجاری در بازارهای بین المللی جا بیندازد. بانک مرکزی هند از بانک‌های محلی خواسته تا از مشتریان خود بخواهند که مبادلات تجاری بین امارات و هند را با استفاده از درهم (AED) یا روپیه هند (INR) انجام دهند.
بانک مرکزی هند به‌ویژه با کشورهایی که هند با آنها کسری تجاری دارد، تسویه حساب با «ارزهای محلی» را ترویج کرده و سعی در افزایش تأثیر غیرمستقیم دسترسی جهانی به روپیه دارد. هند کسری تجاری بزرگی با امارات دارد و این رقم در سال 2022/23 به 21.62 میلیارد دلار یا 8.2 درصد از کل کسری رسیده است. یک ماه پیش، دو کشور توافق کردند که مبادلات تجاری را به جای دلار با روپیه تسهیل کنند تا از خروج دلار به دلیل این کسری تجاری بکاهند.

در ماه ژوئن، مؤسسه Business Insider گزارش داد که روسیه ماهانه 1 میلیارد دلار روپیه هند دریافت می‌کند. در واقع پس از جنگ اوکراین، دو کشور مبادلات تجاری خود را با روپیه هند انجام دادند. با این حال، مسیر جریان تجاری غالباً از روسیه به هند، و طبیعتاً مسیر جریان پرداخت، غالباً از هند به روسیه است؛ لذا روسیه با مازاد منابع روپیه دچار دردسر شده است.
به طور کلی، بلومبرگ تخمین زده است که روسیه به دلیل تحریم ها و نظام ارزی جدید پس از جنگ، تنها در سال 2022 منابع ارزی غیردلاری به میزان 147 میلیارد دلار را انباشته کرده است.

برای مطالعه اخبار و مقالات بیشتر و یا بررسی محصولات ما به صفحه اصلی پتروپالایش نیک یزد مراجعه کنید

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *