پیشی گرفتن ارزش بازار اکسون از تسلا

پیشی گرفتن ارزش بازار اکسون از تسلا

ارزش بازار اکسون برای اولین بار در دو سال گذشته از تسلا بالاتر رفت. اکنون اشتهای سرمایه گذاران به گرفتن بازدهی پایدار در سهام انرژی بر دلبستگی آنها به بخش فناوری و خودروهای برقی غلبه کرده است.
بلومبرگ گزارش می دهد از ابتدای سال، سهام این شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده 75 درصد افزایش یافته که نشان می دهد اکسون ممکن است بهترین عملکرد سالانه سهام را در تاریخ خود ثبت کند. در این میان، سهام تسلا حدود 60 درصد کاهش یافته و در شرف ثبت بدترین عملکرد سالانه خود است.

مطالعه بیشتر: اطلاعاتی در مورد هیدروکربن‌ها

سهام انرژی در مجموع بهترین عملکرد را در بازار سهام سال جاری داشتند زیرا قیمت نفت و گاز به دلیل اختلال در عرضه (حمله روسیه به اوکراین) و تقاضای نسبتا قوی افزایش یافت.
علاوه بر قیمت‌های بالا، شرکت‌های انرژی بدلیل ارزش‌گذاری نسبتاً پایین در مقایسه با سایر بخش‌ها جذابیت خود را حفظ کرده اند. از طرفی، چشم انداز عملکرد مالی آنها نیز بسیار روشن است.
نکته اصلی در اینجا این است که وقتی به شاخص S&P 500 نگاه میکنید، انرژی 9 درصد از بازدهی این شاخص را در برگرفته، در حالیکه تنها 5 درصد وزنی شاخص را تشکیل میدهد.
در همین حال، برای تسلا و سایر سازندگان خودروهای برقی، سال چندان خوبی نبوده است. با افزایش هزینه‌های ساخت خودروهای الکتریکی، تسلا و سایر خودروسازان مجبور به افزایش قیمت‌ها شده‌اند و این دقیقاً یعنی تاثیر منفی بر تقاضا. چشم انداز مبهم اقتصادی نیز اشتها برای خودروهای برقی را کاهش داده است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *