تمدید قراردادهای بلندمدت LNG روسیه

تمدید قراردادهای بلندمدت LNG روسیه

رویترز  چهارشنبه هفته گذشته به نقل از تحلیلگران گزارش داد که پروژه ال.ان.جی ساخالین-2 ممکن است در سال 2023 شاهد دو برابر شدن درآمد آن در مقایسه با قبل از حمله روسیه به اوکراین باشد؛ چرا که قیمت LNG اکنون بالاتر است و بسیاری از خریداران بلندمدت آسیایی معاملات خود را تمدید کرده اند.

اکثر خریداران بلندمدت ال‌ان‌جی پروژه ساخالین-2، از جمله از ژاپن و کره جنوبی، به خرید گاز از این سرمایه‌گذاری ادامه داده‌اند، حتی با وجود اینکه شرکت‌های بزرگ غربی پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، فعالیت خود را در روسیه به طور انبوه ترک کردند. شل هم اعلام کرده بود این پروژه را ترک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:مراحل تولید بنزین در پالایشگاه ها

با این حال، شرکت‌های برق در ژاپن و کره جنوبی به خرید LNG از ساخالین به دلیل تأمین امنیت انرژی ادامه دادند و بسیاری از آنها قراردادهای بلندمدت خود را تمدید کردند.

بر اساس برآوردهای رویترز و آخرین داده های موجود، در سال 2022، پروژه ساخالین-2 درآمدی بالغ بر 5.7 میلیارد دلار داشت. امسال، به دلیل افزایش قیمت LNG و ادامه تقاضا از سوی خریداران آسیایی، درآمدها می تواند دو برابر شود.

در آگوست سال گذشته، شرکت توکیو گاز، بزرگترین تامین کننده گاز شهری در ژاپن، قرارداد بلندمدت LNG را با اپراتور جدید روسی ساخالین-2 امضا کرد تا حجم عرضهٔ پروژه حفظ شود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *