واردات دیزل و بنزین اروپا بالاترین حد در 2 سال گذشته

واردات دیزل و بنزین اروپا بالاترین حد در ۲ سال گذشته

داده‌های Vortexa نشان می‌دهد در ژانویه واردات گازوئیل و بنزین اروپا از ایالات متحده در مسیر رسیدن به بالاترین میزان در دو سال اخیر قرار دارد.

بر اساس داده‌های ورتکسا به نقل از آرگوس، در ماه دسامبر، بارگیری گازوئیل و بنزین اروپا در امریکا به 660 هزار تن رسید. این بالاترین میزان ماهانه بارگیری به اروپا از سپتامبر 2020 بوده و نسبت به محموله‌های بارگیری شده در نوامبر، 70 درصد افزایش داشته است. عجله اروپا برای ذخیره گازوئیل و بنزین تنها چند روز قبل از ممنوعیت کامل اتحادیه اروپا بر فرآورده های نفت خام که قرار است در 5 فوریه آغاز شود، صورت می‌گیرد.

مطالعه بیشتر: نقطه اشتعال باز

برای امریکا، که در حال حاضر با کاهش عرضه دیزل به میزان 14 درصد کمتر از میانگین پنج ساله خود مبارزه می کند، افزایش واردات اروپا به دلیل هوای سرد رخ داده و ذخایر فرآورده و بنزین ایالات متحده را کاهش داده است. فیلیپس-66 اوایل این هفته پیش‌بینی کرد که بازارهای بنزین و دیزل در تابستان امسال فشرده خواهد بود و پالایشگاه‌ها برای ماه‌های آتی با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

اروپا همچنین برای واردات دیزل اضافی از امارات چشم دوخته است.

از سوی دیگر، بلومبرگ گزارش داد روسیه در حال افزایش محموله های دیزل خود در ماه جاری قبل از شروع ممنوعیت اتحادیه اروپاست، به طوری که محموله های سوخت از بنادر روسیه در ژانویه به 2.68 میلیون تن خواهد رسید که 8 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته و بالاترین نرخ از ژانویه 2020 تاکنون است.

در ده روز اول دسامبر، حدود نیمی از واردات دیزل اروپا از تاسیسات کشتیرانی روسیه بود، که نشان دهنده وابستگی قوی اروپا به دیزل روسیه در همین یک ماه پیش است. اروپا همچنین مقدار قابل توجهی دیزل را از خاورمیانه و آسیا نیز وارد می کرد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *