بزرگترین شرکتهای بازرگانی چین در حال خرید نفت

بزرگترین شرکتهای بازرگانی چین در حال خرید نفت

معامله گران به بلومبرگ اطلاع داده اند که یونیپک، بزرگترین تاجر نفت در چین، و واحد بازرگانی پالایشگاه دولتی سینوپک، 9 میلیون بشکه از نفت خام ابوظبی را برای بارگیری در ماه مارس خریداری کرده است، که میتواند نشانه ای از افزایش تقاضای نفت چین در سه ماهه دوم سال باشد.

به گفته معامله گران، 18 محموله نفت خام بیشتر از خریدهای معمولی یونیپک است.

با این حال، معامله گران مطمئن نیستند که آیا خرید نفت خام ابوظبی مستقیماً با انتظارات افزایش تقاضا مرتبط است یا خیر. به گفته تاجران مختلفی که با بلومبرگ صحبت کردند، ممکن است به دلیل قیمت نفت خام مرتبط با قیمت‌های معیار دبی باشد، یا بخشی از محموله‌ها دوباره فروخته شوند.

به هر حال، تحلیلگران بازار انتظار دارند که تقاضای نفت چین پس از بازگشاییهای مجدد بعد از نزدیک به سه سال قرنطینه مرتبط با کووید، دوباره افزایش یابد.

مطالعه بیشتر: نفتا چیست؟

امین ناصر، مدیرعامل بزرگترین شرکت نفتی جهان یعنی آرامکو، در مصاحبه ای در اوایل این هفته به بلومبرگ گفت، آرامکو انتظار دارد بازگشاییهای چین و افزایش تقاضای سوخت جت منجر به افزایش تقاضای جهانی نفت در سال جاری شود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرده است که بازگشاییهای چین تقاضای جهانی نفت را به رکورد 101.7 میلیون بشکه در روز در سال جاری برساند که 1.9 میلیون بشکه نسبت به سال 2022 افزایش یافته است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود (OMR) در این هفته گذشته اعلام کرد که تقریباً نیمی از رشد تقاضای نفت در سال جاری از چین پس از لغو محدودیت‌های کووید توسط پکن حاصل خواهد شد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *