بودجه 40 میلیون دلاری بریتانیا برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی

بودجه ۴۰ میلیون دلاری بریتانیا برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی

دولت بریتانیا از صنایع کشور در بخشهای ساخت و ساز، معدن و صنایع وابسته با بودجه 40.2 میلیون دلاری (32.5 میلیون پوند) حمایت خواهد کرد تا اتکای آنها به سوخت های فسیلی کاهش یابد.

دولت بریتانیا اعلام کرد این بودجه که روز جمعه اعلام شد، از توسعه جایگزین‌های پاک برای محصولات نفتی برای عملیات برق رسانی و کمک به صنعت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و هزینه‌های انرژی حمایت می‌کند.

این وجوه به سمت توسعه جایگزین‌هایی برای دیزل یا نفت گاز، مانند برق‌رسانی و هیدروژن سبز مصرف می‌شود و جدیدترین گام دولت در «استقلال انرژی صنعتی و تشویق سرمایه‌گذاری سبز در سراسر کشور» است. بودجه جدید بریتانیا به صنایع کمک می‌کند تا از استفاده از نفت گاز که معمولاً برای ماشین‌های سنگین، مانند بولدوزر و جرثقیل استفاده می‌شود، دور شوند.

مطالعه بیشتر:مراحل تولید بنزین در پالایشگاه ها

این کشور هدف انتشار خالص-صفر را تا سال 2050 دارد که در قانون ذکر شده و اولین اقتصاد بزرگی بود که چنین قانونی را در سال 2019 تصویب کرد.

از سوی دیگر، صنایع انرژی بر که برای عملیات و تولید به گاز طبیعی و فرآورده های نفتی وابسته هستند، پس از حمله روسیه به اوکراین که افزایش قیمت کالاهای انرژی و برق را به همراه داشت، طی سال گذشته شاهد افزایش هزینه های خود بوده اند.

گراهام استوارت، وزیر انرژی و تغییرات اقلیمی، گفت: «این بخش‌های صنعتی و مشاغلی که ایجاد می‌کنند، برای اقتصاد ما حیاتی هستند و همچنین نقش مهمی در حرکت ما به سوی آینده‌ای سبزتر و امن‌تر دارند».

صنایع از افزایش هزینه های انرژی در سال گذشته رنج برده و علیرغم برخی حمایت های دولت، ممکن است مجبور شوند کاهش بیشتری در تولید اعلام کنند.منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *