چین قیمت بنزین و گازوئیل را بخاطر تقاضای ضعیف، کاهش می دهد

چین قیمت بنزین و گازوئیل را بخاطر تقاضای ضعیف، کاهش می دهد

خبرگزاری چین، شین هوا، گزارش داده است کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین از روز سه شنبه قیمت بنزین و گازوئیل را به ترتیب 440 یوان (حدود 62.51 دلار) و 425 یوان در هر تن کاهش خواهد داد.
پکن همچنین به سه شرکت بزرگ نفتی کشور، یعنی شرکت ملی نفت چین، شرکت ملی نفت فلات قاره چین و شرکت پتروشیمی چین دستور داده است تا تولید نفت را حفظ کرده و حمل و نقل را برای اطمینان از عرضه پایدار تسهیل کنند.خبرگزاری چین، شین هوا، گزارش داده است کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین از روز سه شنبه قیمت بنزین و گازوئیل را به ترتیب 440 یوان (حدود 62.51 دلار) و 425 یوان در هر تن کاهش خواهد داد.
پکن همچنین به سه شرکت بزرگ نفتی کشور، یعنی شرکت ملی نفت چین، شرکت ملی نفت فلات قاره چین و شرکت پتروشیمی چین دستور داده است تا تولید نفت را حفظ کرده و حمل و نقل را برای اطمینان از عرضه پایدار تسهیل کنند.
این دومین کاهش متوالی قیمت بنزین و گازوئیل از 21 نوامبر است، اقدامی که هزینه حمل و نقل روزانه و لجستیکی را کاهش می دهد. در صورتی که قیمت نفت خام بین‌المللی بیش از 50 یوان در هر تن تغییر کند و به مدت 10 روز کاری در آن سطح باقی بماند، مکانیسم قیمت‌گذاری فعلی چین، قیمت‌های محصولات نفتی مانند بنزین و گازوئیل را تعدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:  عرضه هیدروکربن سنگین در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران

قیمت برنت طی 30 روز گذشته 11.3 درصد (حدود 76.84 یوان در هر بشکه) کاهش یافته است اما از آخرین کاهش قیمت در 21 نوامبر، کمتر از 1 درصد کم شده که نشان می دهد چین می تواند اورال روسیه را با تخفیف های بزرگ خریداری کند.
به گفته جولیان لی، استراتژیست نفتی بلومبرگ، نفت اورال روسیه در پایان هفته گذشته با تخفیف بزرگ 33.28 دلار یا حدود 40 درصد نسبت به برنت معامله شد و هند و چین بزرگترین خریداران آن بودند. در مقابل، یک سال پیش، اورال با تخفیف بسیار کمتر از 2.85 دلار به برنت معامله میشد. اورال اصلی ترین ترکیب صادراتی روسیه است. نتیجه آنکه: مسکو، طبق محاسبات بلومبرگ، ممکن است ماهانه 4 میلیارد دلار از درآمدهای انرژی خود را از دست بدهد.
کاهش قیمت سوخت در چین همچنین میتواند نشانه تضعیف تقاضا باشد و در نهایت به قیمت جهانی نفت ضربه بزند. کارشناسان هشدار داده اند که سیاست کوویدصفر چین بر مصرف سوخت تاثیر گذاشته و ممکن است ماه ها به همین منوال باقی بماند. با محدودیت‌های جدید کووید که ماه گذشته منتشر شد، تخمین زده می‌شود که مصرف نفت خام چین در ماه‌های آینده بین 200 تا 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد، اگرچه یکشنبه شاهد بودیم که از برخی محدودیت‌های قرنطینه به دلیل فشار معترضان، عقب‌نشینی شد[

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *