رشد 2.3 درصدی برنت؛ کاهش محدودیتهای چین یا حمایت تکنیکالی

https://ppny.ir/new/laboratory/crude-oil/

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین این هفته به عربستان سفر خواهد کرد تا نشان دهد بزرگترین واردکننده نفت خام جهان به دنبال تقویت بیشتر روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با بزرگترین صادرکننده نفت خام و سایر تولیدکنندگان عمده نفت خلیج فارس است.

خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) دیروز گزارش داد قرار است شی از چهارشنبه تا جمعه به این کشور سفر کند. به گفته این خبرگزاری، رئیس جمهور چین با رهبران ارشد از جمله ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان دیدار، و در نشست ریاض و چین برای همکاری و توسعه با حضور دیگر سران کشورهای عربی خلیج فارس شرکت خواهد کرد.چین – بزرگترین واردکننده نفت جهان و مشتری اصلی نفت خام عربستان- در سال های اخیر روابط خود از جمله در بخش انرژی را تعمیق کرده اند. در اکتبر، عربستان و چین به طور مشترک بر اهمیت عرضه طولانی مدت و پایدار نفت خام به بازار تاکید کردند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و ژانگ جیان‌هوا، مدیر اداره ملی انرژی چین (NEA) نیز توافق کرده‌اند که به همکاری خود برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت خام ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: دریافت تندیس و لوح تقدیر واحد نمونه صنعتی سال ۹۷

سفر شی جین پینگ به عربستان در زمان آشفتگی در بازار نفت و ژئوپلیتیک با حمله روسیه به اوکراین، نشان دهنده قصد چین برای افزایش نفوذ خود در خاورمیانه است، جایی که امریکا تا همین اواخر دارای بیشترین نفوذ بود. سفر رئیس جمهور چین همچنین حاکی از آن است که عربستان روابط خود با چین را دارای اهمیت استراتژیک می داند.

در حالی که چین و سعودی در حال تقویت روابط خود هستند، روابط ایالات متحده و عربستان در سطح پایینی قرار دارد، به ویژه پس از آن که دولت امریکا در اکتبر، تصمیم عربستان و گروه اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان 2 میلیون بشکه از نوامبر، تصمیمی “کوته بینانه” و “گمراه” توصیف کرده بود.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *