کاربردهای هیدروکربن سنگین حلال ۴۰۲

حلال 402

حلال 402 یک ترکیب هیدروکربنی است که از برش دادن کروزن (نفت سفید) تولید می‌شود. این حلال‌ها هیدروکربن‌های پارافینی هستند و تعداد کربن در آن‌ها بین 5 تا 8 می‌باشد.

خصوصیات حلال ۴۰۲

حلال 402، که به نام وایت اسپریت نیز شناخته می‌شود، مخلوطی از هیدروکربن‌های پارافینی است. در ساختار هر مولکول بین 7 تا 12 اتم کربن وجود دارد. حلال 402 در آب نامحلول است و به‌عنوان حلال استخراج، رقیق کننده رنگ و چربی برنده شناخته می‌شود.

کاربردهای حلال ۴۰۲

حلال 402 در صنعت بسیار کاربرد دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به ساخت لاستیک و اپوکسی‌های آلکید چرب، ساخت و تولید لاک و جلاهای رقیق پایه روغنی اشاره کرد . همچنین در صنایع خودروسازی نیز به منظور چربی زدایی و پاک کردن روغن، گریس و چربی از روی سطح فلزات به کار می‌رود. در برخی فرآیندهای شیمیایی نیز از حلال 402 به منظور استخراج مایع-مایع استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

حلال 402 با خصوصیات منحصربه‌فرد خود، در صنعت بسیار کاربرد دارد. باتوجه‌به خصوصیات فوق‌العاده آن، این حلال در بسیاری از فرآیندهای صنعت به‌عنوان حلال استخراج، رقیق‌کننده رنگ و پاک‌کننده چربي استفاده می‌شود.

برای مطالعه مقالات بیشتر در رابطه با هیدروکربن سنگین یا مشاهده محصولات پتروپالایش نیک یزد از صفحات دیگر سایت دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *