کاخ سفید با تولیدکنندگان نفت همکاری خواهد کرد

کاخ سفید با تولیدکنندگان نفت همکاری خواهد کرد

در حالیکه گروه اوپک پلاس با کاهش 1.6 میلیون بشکه ای تولید خود بازارها را شگفت زده کرد، کاخ سفید روز سه شنبه وعده داد که با همه تولیدکنندگان نفت خام و سایرین همکاری کند تا قیمتهای پایینتر را برای مردم آمریکا تضمین کند.

ژان پییر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در تکرار موضع دولت گفت: «ما به کار با همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای تضمین بازارهای انرژی، حمایت از رشد اقتصادی و کاهش قیمت‌ها برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمریکایی ادامه خواهیم داد.»

قیمت WTI به 80 دلار در هر بشکه رسیده است که بیش از 7 دلار در هر بشکه نسبت به قیمت های هفته گذشته افزایش یافته است زیرا اوپک پلاس، بازار را با کاهش داوطلبانه برخی از اعضای خود شوکه کرد که از ماه مه آغاز می شود و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر:  اطمینان خاطر پالایشگاه‌ها در تامین خوراک با عرضه گواهی سپرده نفت 
این اقدام برخی از تحلیلگران را بر آن داشت تا با کاهش عرضه نفت، پیشبینی قیمت 100 دلاری را تسریع کنند، اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفت: «آنقدرها هم که فکر می کنید بد نخواهد بود».

در همین حال، سایر تحلیلگران قیمت های پایینتر را پیش بینی می کنند و کاهش تولید اوپک را نشانه ای از اینکه این گروه شاهد ضعف تقاضا در آینده است، تفسیر می کنند.

خبرنگاران از ژان پییر خواستند که منظور رئیس جمهور از زمانی که گفته بود آنقدر که ما فکر می کنیم بد نخواهد بود، توضیح دهد. وی پاسخ داد: «یک سال پیش تحلیلگران اشتباه کردند. ما داده هایی برای اثبات آن داریم.»

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *