آخرین برنامه کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز

آخرین برنامه کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز

بلومبرگ دیروز با استناد به سندی گزارش داد کمیسیون اروپا در حال بررسی پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز طبیعی در هاب TTF هلند، و در تلاش برای مهار بحران انرژی است.

کمیسیون می تواند به دنبال تعیین پارامترهای دقیقی باشد که تحت آن مکانیسم سقف قیمت لازم الاجرا شود. به گفته بلومبرگ، در صورت پیشنهاد و تصویب، این تنها یک اقدام موقت خواهد بود و در هر زمانی که اتحادیه اروپا ببیند که سقف قیمت گاز طبیعی باعث کاهش جریان گاز به داخل می شود، می تواند در هر زمانی دست به تعلیق بزند.

ماه گذشته، کمیسیون اروپا از پیشنهادهای دیگری برای مبارزه با قیمت های بالای انرژی و تضمین امنیت عرضه برای اتحادیه اروپا پرده برداری کرد. این پیشنهادها در مقررات اضطراری جدید، در کوتاه مدت، شامل «پیشنهاد مکانیزم اصلاح قیمت برای ایجاد محدودیت دینامیک قیمت در معاملات TTF، و یک محدوده موقت برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت در بازارهای مشتقه» است.

مطالعه بیشتر: مراحل تولید بنزین در پالایشگاه ها

کمیسیون همچنین برای پیشبرد کار، «ایجاد یک معیار جدید قیمت گذاری LNG تا مارس سال آینده، خرید مشترک گاز بین کشورهای عضو بمنظور افزایش قدرت چانه زنی و کاهش ریسک عقب‌افتادگی کشورهای عضو از یکدیگر، و در عین حال تضمین امنیت عرضه در سراسر اتحادیه اروپا» را پیشنهاد کرد.

اتحادیه اروپا از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین و کاهش شدید تحویل گاز روسیه از طریق خط لوله به اتحادیه اروپا در ارائه طرح هایی برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی عجله نکرده است، چرا که نگران است سقف قیمتی می تواند معایبی داشته باشد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *